Google chce łączyć rozszerzoną rzeczywistość z tradycyjnymi książkami

Google chce łączyć rozszerzoną rzeczywistość z tradycyjnymi książkami07.03.2016 15:48

Nie trzeba było długo czekać, aż popularność rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, oprócz gier czy udogodnień w pracy biurowej, dotknie także książek. Google zdaje się wychodzić z założenia, że potencjał w tym przypadku nie leży w e-bookach czy audiobookach: korporacja otrzymała właśnie patenty na dwa projekty związane z tradycyjnymi, drukowanymi książkami.

Jak donosi Storytelling Device. „Urządzenie do opowiadania historii” ma pozwalać na daleko idący rozwój typu książek, który wszyscy znamy z dzieciństwa. Chodzi o książki zawierające ruchome elementy, które podczas przewracania kolejnych stron rozkładały się tworząc efektowna trójwymiarową scenerię.

Oczywiście Google nie ma zamiaru rozpoczynać masowej produkcji kartonowych wycinanek. Chodzi o urządzenie, które będzie wyświetlało w przestrzeni ponad rozłożoną książką elementy z jej treści. Mowa zatem de facto o hologramach, gdyż od czytelnika nie wymaga się noszenia żadnego rodzaju gogli VR czy AR. Niemniej można zakładać, że chodzi dwuwymiarowe rzuty, ponadto podobne pomysły zostaną pewnie spopularyzowane wcześniej właśnie z użyciem gogli, co przecież jest już dziś możliwe choćby dzięki HoloLens.

Drugi patent nosi nazwę [Media Enhanced Pop-Up Book](http://pdfaiw.uspto.gov/.aiw?docid=20160059146&SectionNum=1&IDKey=506DD0B7388A&HomeUrl=http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2%2526Sect2=HITOFF%2526u=%25252Fnetahtml%25252FPTO%25252Fsearch-adv.html%2526r=56%2526f=G%2526l=50%2526d=PG01%2526s1=((%252522Google%252522.AANM.)%252BAND%252B%252540PD%25253E%25253D20160303%25253C%25253D20160303)%2526p=2%2526OS=AaNm/%252522Google%252522%252BAND%252BPD/3/03/2016-<3/03/2016%2526RS=(AANM/%252522Google%252522%252BAND%252BPD/20160303-<20160303) i dotyczy koncepcji znacznie prostszej i możliwej do wdrożenia wcześniej. Jednocześnie znów mamy do czynienia z rewizją pomysłu rozkładanych książek dla dzieci. Według wniosku patentowego, oprócz standardowych kartek rozkładanych horyzontalnie, książki według Google mają mieć trzecią część rozkładaną prostopadle do którejś ze stron i nad nią. Tamże znajdzie się kieszeń na tablet lub smartfona, na którym w związku z automatycznym rozpoznawaniem pozycji i strony, zostaną wyświetlone dodatkowe wirtualne, a zapewne także interaktywne, treści.

Oczywiście nie jest pewne, czy kiedykolwiek zobaczymy jakiekolwiek realizacje. Widząc jednak ilustracje do wniosków, można zakładać, że Google myśli w tym przypadku głównie o dzieciach. Oba pomysły wyglądają w tej chwili mocno futurystycznie, szczególnie jeżeli wziąć pod uwagę koszt produkcji książki zrealizowany według koncepcji Google. Istotne jednak, że korporacja, którą uznaje się za stojącą w awangardzie innowacji, daleka jest, jak widać, od twierdzeń o nadchodzącym końcu drukowanych książek. Możliwe jednak, że wkrótce zostaną one nieco „uwspółcześnione”.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.