Google I/O 2012: Zmiany w Google Play i Google+

Google I/O 2012: Zmiany w Google Play i Google+27.06.2012 23:00
Redakcja

Na dzisiejszej konferencji Google I/O zaprezentowano nie tylko nową wersję Androida oraz urządzenia pracujące w ekosystemie tego systemu, ale również szereg zmian w sklepie Google Play oraz serwisie społecznościowym Google+, który wbrew powszechnej opinii rośnie.

Na początek może garść statystyk, jakimi Google się pochwaliło. Serwis społecznościowy, który jutro obchodzi swoje pierwsze urodziny, oficjalnie posiada 250 milionów użytkowników, z czego 150 milionów Google uznaje za aktywnych. 50% aktywnych użytkowników odwiedza serwis przynajmniej raz dziennie. Średnio każdy z tych użytkowników spędza 12 minut dziennie na stronie. Większość użytkowników Google+ w celu dostępu do usługi korzysta z urządzeń mobilnych.

Wreszcie klient Google+ został dostosowany do większych ekranów, jakie posiadają na przykład tablety. Jednak główną z nowości, jaką Google przygotowało to Wydarzenia. Jest to nowa funkcja Google+, działa ona podobnie jak adekwatna na Facebooku. Użytkownicy, którzy biorą udział w jakimś wydarzeniu będą mogli wysyłać zdjęcia czy materiały wideo z wydarzenia bezpośrednio do Google+. Zdjęcia można przeglądać w formie pokazu slajdów, zarówno w trakcie jak i po zakończonym wydarzeniu.

O czym nie wspomniano to funkcja Google+ History. Według serwisu VentureBeat funkcja ta pozwoli w łatwy sposób przenieść swoje wpisy, wydarzenia, zdjęcia oraz inne rzeczy z innych serwisów społecznościowych wprost do Google+. Czyżby Google tak chciało zachęcić użytkowników do korzystania ze swojej usługi społecznościowej? Dzięki niej możemy czysty profil zapełnić danymi, które wcześniej tworzyliśmy w innych serwisach.

Sklep internetowy Google Play powiększa swoją ofertę o seriale, pisma i magazyny — oczywiście, póki co nie w Polsce. Użytkownicy wybranych krajów będą mogli zamawiać całe sezony lub wybrane odcinki swoich ulubionych seriali, a następnie oglądać je na urządzeniach Google TV, telefonach komórkowych czy tabletach. Podobnie ma być z czasopismami. Podobnie jak w innych tego typu usługach użytkownik dostaje darmowy okres próbny, który ma go zachęcić do subskrypcji prasy praktycznie z całego świata. Magazyny mają mieć postać interaktywną — będzie można podciągnąć grafiki w artykułach, rozwijać je albo przełączyć się na widok znany bardziej z czytników e-booków, w którym nie ma grafik a artykuły wyglądają jak kolejne rozdziały książki.

To jednak nie jest koniec zmian w sklepie internetowym. Od dzisiaj można w pełni zarządzać aplikacjami na każdym urządzeniu, na którym logowaliśmy się przy pomocy konta Google. Można więc zdalnie aktualizować aplikacje, możemy też je zdalnie odinstalować — wszystko poprzez zakładkę „Moje aplikacje” na stronie Google Play. Na sam koniec trochę statystyk przedstawionych przez Google odnośnie sklepu z aplikacjami. Okazało się, że obecnie w Google Play jest ponad 600 000 aplikacji. Użytkownicy pobrali już aplikacje łącznie ponad 20 miliardów razy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.