Google inwestuje w kolejną generację robotów

Google inwestuje w kolejną generację robotów04.12.2013 16:52
Wojciech Cybulski

Projekty takie jak Google Glass pokazują, że internetowy gigant stara się być cały czas krok przed konkurencją i inwestuje spore środki w przedsięwzięcia, które jeszcze przez długi czas nie trafią do masowego odbiorcy. Najnowsze doniesienia amerykańskich mediów sugerują, że Google znów chce wejść na (jeszcze) nieopanowany przez siebie obszar, jakim jest robotyka.

Google i roboty? Coś najwyraźniej jest na rzeczy, bo przez ostatnie pół roku korporacja kupiła aż siedem firm technologicznych, które mają jej pozwolić na stworzenie robotów nowej generacji, w tym także tych humanoidalnych. Do pracy w nowym dziale oddelegowano zdolnych inżynierów, takich jak twórca Androida, Andy Rubin, który przestał zajmować się rozwojem systemu na początku tego roku. Jest wysoce prawdopodobne, że pierwsze komercyjne roboty Google będą raczej skierowane do odbiorców biznesowych i mają po prostu wyręczać ludzi w pracach, których jeszcze zautomatyzować nie potrafimy lub nie próbowaliśmy. Mówi się tutaj o pracownikach produkcji czy osobach zatrudnianych w handlu detalicznym, transporcie towarów oraz przy usługach kurierskich. Być może w późniejszym okresie roboty z logo Google trafią na rynek masowy i będą wyręczać swoich właścicieli w różnych czynnościach, jednak nie jest to obecnie główny cel korporacji.

Warto przypomnieć, że Google ma już spore doświadczenia ze sztuczną inteligencją i szeroko rozumianą automatyką — za przykład niech posłużą inteligentne samochody, które mogą poruszać się po drogach bez ingerencji kierowcy. Są one obecnie bardzo zaawansowane, a prace nad nimi trwają już dekadę. Google zdecydował, że nowa grupa będzie miała swoją siedzibę w Palo Alto (USA) i będzie wspierana przez inżynierów pracujących w biurach korporacji w Japonii. Efekty pracy nowego działu Google zajmującego się robotyką powinniśmy zobaczyć już za kilka lat.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.