Google+ ma już dwa lata, jest popularniejszy niż Twitter

Google+ ma już dwa lata, jest popularniejszy niż Twitter28.06.2013 17:24

Dziś 2 lata kończy jeden z bardziej znanych i coraz popularniejszy serwis społecznościowy — Google+. 28 czerwca 2011 firma Google uruchomiła wersję testową serwisu, 29 zaś użytkownicy mogli już wysyłać zaproszenia do swoich znajomych.

Bardzo długo Google+ był zupełnie pusty. Co prawda zarejestrowało się na nim kilka milionów osób, ale w tej dziedzinie dominował Facebook i szybko okazało się, że na „plusa” nie ma po co zaglądać. Wiele osób wieszczyło, że rychło podzieli on losy innych, nieszczególnie popularnych społecznościowych projektów, jak Wave czy Buzz. Google jednak nie zrezygnował z rozwijania serwisu i konsekwentnie integruje go z pozostałymi swoimi usługami. Z ostatnich zmian doskonałym przykładem jest Hangout — zamiennik Google Talka, który nie bazuje na jabberze, a którego lista kontaktów (jeśli można ją tak określić) to nic innego, jak osoby z kręgów na G+.

humourlaughs.com
humourlaughs.com

Dziś już można mówić o sukcesie Google'a na tym polu. Facebooka Google+ nie przegonił, ale w maju tego roku serwis miał już więcej aktywnych użytkowników niż Twitter. Sam Google liczb nie podaje chętnie i wiemy jedynie, że w grudniu ubiegłego roku konto na Google+ miało 500 milionów osób. Według GlobalWebIndex, Google+ ma obecnie ponad 360 milionów aktywnych użytkowników — 33% więcej niż przed rokiem. Jednak większość z nich korzysta jedynie z przycisku „+1”, aby wyrazić aprobatę dla strony czy produktu. Aktywnie umieszczających treści czy dyskutujących w grudniu było na Google+ tylko 135 milionów. Trzeba też zauważyć, że prawdopodobnie G+ drugiej pozycji długo nie utrzyma, gdyż Twitter ma obecnie szybsze tempo wzrostu.

Ciekawą i w zasadzie popularną opinię na temat Google+ można przeczytać w artykule z maja. Fotograf Trey Ratcliff z Nowej Zelandii, którego profil obserwuje kilka tysięcy osób, uważa, że fajnie jest wskoczyć na Google+ żeby odkryć coś nowego. Facebook jest niezły, ale trudniej znaleźć tam nowych ludzi lub poprowadzić dyskusję z pasją. I rzeczywiście, podczas gdy na Facebooku poszukujemy rodziny i znajomych, użytkownicy Googe+ odnajdują na tej platformie osoby, z którymi dzielą pasje i chcą dyskutować. Z punktu widzenia promocji w Sieci „plusa” również nie da się pominąć, gdyż spójny i wiarygodny profil ma pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Konsultantka Linda Sherman twierdzi, że G+ ma dwie zasadnicze przewagi nad Facebookiem. Po pierwsze, można przyłączyć się do społeczności jako firma i wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami czy partnerami w sposób, na jaki Facebook nie pozwala. Po drugie — Hangouty. Niektórzy twierdzą też, że Google+ jest lekarstwem na zmęczenie Facebookiem.

Część obserwatorów nadal uważa, że użytkownicy wpadają w pułapkę i zakładają konto na „plusie” aby korzystać z innych usług Google'a. Problemem są też ciągle zmieniające się polityki prywatności i zasady użytkowania usług Google'a. Niektórzy twierdzą jednak, że na G+ warto się udzielać. Jak pokazały doświadczenia pionierów Twittera, ci, którzy są w takim miejscu od początku, niczego nie przegapią i mają dużo lepszą pozycję.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.