Google Maps rozwija funkcję natężenia ruchu. Pomoże ci uniknąć tłumów w sklepie

Google Maps rozwija funkcję natężenia ruchu. Pomoże ci uniknąć tłumów w sklepie19.10.2020 10:35
Mapy Google pomogą unikać miejsc z większym zagrożeniem zakażenia koronawirusem /fot. Ingo Joseph/Pexels

Niedawno do aplikacji Google Maps zawitała nowa warstwa danych. Informuje o średniej liczbie nowych przypadków zakażeń koronawirusam w ciągu 7 dni na 100 tysięcy mieszkańców danego obszaru. Teraz Google informuje o pracach nad kolejną funkcją ważną podczas pandemii.

W mobilnej wersji Google Maps już teraz możemy skorzystać z warstwy danych o COVID-19. Niestety, nie jest ona zbyt szczegółowa. Miała pokazywać średnią liczbę przypadków z podziałem na dane województwa, a w rzeczywistości pokazuje te dane jedynie z podziałem na kraje. Bądźmy szczerzy, nikomu na nic się taka wiedza nie zda.

Google Maps jako źródło informacji o koronawirusie - pokaże natężenie ruchu w restauracji, sklepie czy aptece

Jedną z najbardziej cenionych funkcji Google Maps, poza jej głównym przeznaczeniem, są informacje o natężeniu ruchu. Wprowadzono ją już cztery lata temu. Niekiedy tego typu informacje możemy także uzyskać na temat centrów handlowych, supermarketów, szpitali czy innych większych obiektów. Google ma plan, jak wykorzystać je jeszcze lepiej.

Google wykorzysta natężenie ruchu, abyśmy już z poziomu mapy mogli sprawdzić, jak dużo ludzi obecnie znajduje się w danej lokalizacji, na przykład w aptece. Chodzi o to, aby unikać miejsc, w których możemy zakazić się koronawirusem. Nowa funkcja ma dotyczyć praktycznie wszystkich obszarów dostępnych w Google Maps, czyli punktów gastronomicznych, sklepów spożywczych, stacji benzynowych, aptek i wielu innych. Co więcej, miejsca otwarte, takie jak plaże czy parki również będą uwzględnione przez nową funkcję. O zbliżających się zmianach poinformowano na blogu firmy Google.

Po przybliżeniu grafiki widać czerwone kółka wokół zapełnionych restauracji
Po przybliżeniu grafiki widać czerwone kółka wokół zapełnionych restauracji

Taka funkcja jest praktyczna nie tylko ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią. Google informuje jednak, że to właśnie przez koronawirusa zauważono zapotrzebowanie na jej wprowadzenie. Według danych firmy, ludzie o 50 procent częściej sprawdzali obecne natężenie ruchu w sklepach i centrach handlowych, zanim się tam wybrali. Więcej czasu spędzano też porównując te dane na przestrzeni dni i godzin, aby wybrać najlepszy czas na wizytę w sklepie. Podczas korzystania z nawigacji, pojawią się także wskazówki dotyczące aktualnego natężenia ruchu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.