Google Music już oficjalnie: jest sklep, lecz nie dla wszystkich

Google Music już oficjalnie: jest sklep, lecz nie dla wszystkich17.11.2011 10:52
Redakcja

Zgodnie z pojawiającymi się ostatnio plotkami, Google oficjalnie otworzyło usługę Google Music wraz ze zintegrowanym sklepem internetowym.

Uruchomiona w maju testowa wersja usługi Google Music pozwalała na bezpłatne utrzymanie kolekcji 20 000 utworów. Dodatkowo użytkownicy co jakiś czas mogli dodać za darmo do swojej biblioteki utwory niektórych wykonawców. Dostęp do niej był ograniczony dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, i aby móc skorzystać z usługi należało mieć zaproszenie od Google lub znajomego. Od teraz rejestracja została otwarta i nie wymaga od użytkownika posiadania zaproszenia. Niestety, póki co ograniczenia terytorialne nie zostały zniesione. Przy okazji Google pochwaliło się, że z wersji beta Google Music korzystał ponad 1 milion użytkowników, średnio słuchając muzyki 2,5 godziny dziennie.

Razem z wyjściem z fazy testów usługi Google Music uruchomiono internetowy sklep muzyczny zintegrowany z Android Market. W bibliotece usługi Google znalazły się utwory 2 z 3 największych wytwórni muzycznych: Universal Music Group (w tym przejętej niespełna tydzień temu wytwórni EMI) oraz Sony Music Entertainment. Gigant najwyraźniej nie doszedł do porozumienia z Warner Music Group, w którego bibliotece znajdują się utwory takich wykonawców jak Cher, Faith No More, Genesis, Johnny Cash czy Oasis. Poza tym na współpracę z Google zdecydowało się ponad 1000 mniejszych wytwórni muzycznych. Utwory dostępne w sklepie Google są w formacie MP3 (320kbps).

Warta uwagi jest sekcja Artist Hub — część Google Music dedykowana artystom niezależnym, posiadającym prawa do rozpowszechniania swojej twórczości. W ramach sklepu Google artysta może założyć własną stronę, przesłać swoje utwory a następnie sprzedawać je po określonych przez siebie cenach — bez pośrednictwa wytwórni muzycznych. Niestety sklep internetowy (podobnie jak w przypadku Google Music) przeznaczony jest jedynie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.

Przy okazji udostępniono dedykowaną usłudze aplikację przeznaczoną dla urządzeń, na których zainstalowany został Android w wersji 2.2 lub wyższej. Zarówno aplikacja jak i strona internetowa daje możliwość udostępnienia do odsłuchania utworu swoim znajomym z Goolge+. Klienci sieci T-Mobile w USA będą mogli zapłacić za muzykę kupioną w Google Music razem z rachunkiem telefonicznym.

Najbardziej rozczarowujące są ograniczenia terytorialne. Jeśli Google chce zawalczyć o klientów będzie musiał szybko poszerzyć zasięg działania swojej usługi. W przeciwnym razie może przegrać walkę nie tylko z iTunes ale również z usługami muzycznymi Amazonu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.