Google na straży jakości reklam w internecie: ostrzejsza kontrola nową metodą na oszustów

Google na straży jakości reklam w internecie: ostrzejsza kontrola nową metodą na oszustów03.09.2018 22:54

Google bierze na warsztat swoje mechanizmy odpowiedzialne za dobieranie reklam w internecie. Nadszedł bowiem czas, by zaostrzyć ich działanie wobec reklam rzekomych specjalistów i osób związanych z szeroko rozumianym wsparciem technicznym. Jak się okazuje, tego typu reklamy pojawiają się ostatnio w sieci coraz częściej, jednak w rzeczywistości mają niewielki związek z niesieniem pomocy użytkownikom i są tylko kolejnymi formami oszustw.

O szczegółach Google poinformował dziś na swoim blogu. Zauważywszy coraz więcej reklam wsparcia technicznego firm trzecich, zdecydował, że będzie lepiej przyglądać się reklamom z tej kategorii, docelowo wprowadzając nowe mechanizmy weryfikacji. Te mają zostać zaimplementowane w najbliższych miesiącach i przyczynić się do wyeliminowania z internetu wszystkich reklam z kategorii wsparcia technicznego, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd.

Warto dodać, ze to nie pierwszy raz, kiedy Google robi zauważalny krok związany z reklamami w internecie. Wcześniej w podobny sposób zablokowano już na przykład reklamy związane z kredytami-chwilówkami oraz poręczeniami majątkowymi. Dbanie o jakość reklam w sieci przez Google nie powinno być jednak zaskoczeniem. Firma od zawsze jednoznacznie uważała, że reklamy w sieci są niezbędne, jednak powinny być wartościowe treścią oraz znajdować się we właściwych miejscach witryn.

Przykład takiego podejścia użytkownicy internetu mieli okazję obserwować stosunkowo niedawno, kiedy w lutym bieżącego roku do przeglądarki Google Chrome trafiło natywne blokowanie reklam. Co istotne, w tym przypadku blokowane są tylko reklamy na tych stronach, które nie spełniają zasad ustalonych niegdyś przez Coalition for Better Ads. To zestaw reguł, które określają w jakich miejscach na stronach mogą znajdować się reklamy i jakie powinno być ich zachowanie, by nie były uciążliwe.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.