Google nie chce blokowania reklam na Androidzie, usuwa wszystkie blokery z Google Play

Google nie chce blokowania reklam na Androidzie, usuwa wszystkie blokery z Google Play14.03.2013 12:26

Zapowiedź likwidacjiCzytnika Google nie wystarczyła – gigant z Mountain View, abyudowodnić to, jak bardzo kocha swoich użytkowników, wziął się zalikwidację szkodliwego, niebezpiecznego oprogramowania, którewcześniej jakimś cudem trafiło do jego sklepu z aplikacjami naAndroida.Zaczęło się w lutym, od znaczącegoutrudnienia instalacji popularnego AdBlock Plusa na urządzeniachz najnowszymi wersjami Androida (4.1.2 i 4.2.2). Wówczas to, w imiębezpieczeństwa użytkowników, uniemożliwiono aplikacjommodyfikację ustawień serwera proxy, co sprawiło, że teraz chętnido korzystania z AdBlocka muszą przejść wieloetapowy proceskonfiguracji blokera reklam. Protesty na niewiele się zdały –użytkownikom utrudniono korzystanie z AdBlock Plusa nie tylko naAndroidzie, ale też ukryto go skutecznie w Chrome Web Store.Teraz Google uznało, że nie ma już co sięgać popółśrodki i rozpoczęło otwartą wojnę z narzędziamiblokującymi reklamy na Androidzie. Twórcy takich aplikacji, w tymAdBlock Plusa, AdFree i AdBlockera, otrzymali powiadomienia, żenaruszają one punkt 4.4 porozumienia dystrybucji oprogramowaniaprzez Play Store. Punkt ten mówi co następuje:Działania zabronione.Programista zgadza się nie podejmować żadnych działań związanychz usługą Market (w tym w zakresie tworzenia i dystrybucjiProduktów), które utrudniają lub zakłócają działanie, powodująuszkodzenia bądź umożliwiają uzyskanie nieuprawnionego dostępudo urządzeń, serwerów, sieci lub innych obiektów i usługnależących do jakiegokolwiek podmiotu, w tym między innymiużytkowników systemu Android, firmy Google i dowolnego operatorasieci komórkowej. Informacji o klientach uzyskanych za pomocąusługi Market nie wolno wykorzystywać w celu sprzedaży lubrozpowszechniania Produktów poza usługą Market.[img=abp]Nie sposób zaprzeczyć, że działanieblokerów reklam faktycznie narusza postanowienia tego punktu.Zakłócają one działania usług świadczonych przez strony trzecie– sieci reklamowe, w tym Google'a i jego AdSense. Dlatego mimo żew wysłanym przez zespół Google Play e-mailu znalazło siętwierdzenie, że aplikacje mogłyby zostać przywrócone, jeśliprzygotowane zostaną ich nowe wersje, zgodne z regulaminem, toraczej trudno sobie wyobrazić, by do mogło do tego dojść: nowewersje musiałyby po prostu nie blokować reklam.I tak powinniśmy się dziwić, żeantyreklamowe aplikacje wyeliminowano z Google Play dopiero teraz –uderzały one przecież bezpośrednio w model biznesowy Google'a.Choć np. współtwórca AdBlock Plusa, Till Faida próbował siętłumaczyć, że jego aplikacja nie blokuje automatyczniewszystkich reklam, a jedynie daje użytkownikom wybór co do tego,czy chcą blokować reklamy, czy je oglądać, to jasnejest, że według Google'a użytkownicy Androida takiego wyboru miećnie powinni.Na szczęście użytkownicy Androidanie muszą (jeszcze) żyć na łasce decydentów z Google Play.Po umożliwieniu instalowania oprogramowania spoza oficjalnego sklepuz aplikacjami, mogą zainstalować sklep z wolnymi aplikacjamina swoje urządzenia – F-Droid.Znaleźć tam już można aplikację AdAway, której autornawołuje użytkowników do przełączenia się na wolnąalternatywę.Teraz zostaje jedynie czekać, ażGoogle uniemożliwi w kolejnych wersjach Androida instalowanieaplikacji spoza swojego sklepu. Względna otwartość Androidabyła przecież ewenementem na rynku urządzeń mobilnych – aniiOS, ani Windows Phone nie pozwalały na takie zabawy (bez złamaniazabezpieczeń producenckich). Być może więc gigant dochodzi doprzekonania, że zbyt wiele wolności nikomu nie służy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.