Google+ odniósł sukces, ale nie przez awarię Facebooka

Google+ odniósł sukces, ale nie przez awarię Facebooka07.03.2012 17:42

Jak pewnie sporo osób zauważyło, dziś rano Facebook miał poważną awarię, z której do tej pory porządnie się nie wygrzebał. Według Down Right Now serwis nie działa poprawnie od ponad 7 godzin, przy czym przez prawie 3 godziny nie można było się do niego dostać z wielu krajów, w tym z Polski.

W kontekście awarii Facebooka ciekawie prezentuje się Vic Gundotra, szef społecznościowej działalności firmy Google, który nieco przed awarią wyjaśnił, dlaczego Google+ jest lepszy od Facebooka. Gundotra tłumaczył, że Google+ jest ogromnym sukcesem, mimo że mało kto go odwiedza i serwis jest raczej pustynią. Jak to możliwe? Odpowiedź na to pytanie zna każdy, kto wie, co przynosi firmie Google najwięcej zysków.

Ponieważ użytkownicy rejestrują się na Google+, nawet jeśli mają nigdy więcej tam nie zajrzeć, zostają wciągnięci do wielkiej machiny… reklamowej. Google+ ma po prostu spiąć wszystkie usługi w jeden mechanizm i przyciągnąć do niej znajomych i znajomych znajomych. Wystarczy, że użytkownicy zwabieni do Google+ dadzą +1 kilku stronom, albo coś polecą, a już na konto Google'a wpływają dolary. Zwłaszcza, jeśli Google ma okazję w wynikach wyszukiwania podkreślić, że ktoś ze znajomych dał +1 reklamowanemu właśnie produktowi.

Zaś awaria, jak to awaria, może się zdarzyć każdemu, chociaż Facebook nie powinien sobie na coś takiego pozwalać. Z tej platformy korzysta, lekko licząc, 800 milionów osób, są firmy prowadzące tam działalność i czerpiące dochody z promocji lub z aplikacji zamieszczonych na Facebooku, nie wspominając już o usługach wykorzystujących mechanizm logowania Facebooka.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.