Google rezygnuje z rozwoju aplikacji Inbox. Masz pół roku, by przekonać się do Gmaila

Google rezygnuje z rozwoju aplikacji Inbox. Masz pół roku, by przekonać się do Gmaila12.09.2018 22:54
Google rezygnuje z rozwoju aplikacji Inbox. Na rynku zostanie Gmail (depositphotos)

Google rezygnuje z dalszego rozwoju aplikacji Inbox. To program do obsługi wiadomości e-mail na Androida oraz iOS-a, który dostępny jest równolegle do aplikacji Gmaila i dotychczas stanowił dla producenta poletko do testowania nowych funkcji. Część z nich trafiła zresztą potem właśnie do dużo bardziej popularnego Gmaila. Inbox dostępny jest na rynku już od około 4 lat i jak informuje Google, jego rola dobiegła końca, a w efekcie aplikacja zniknie z rynku w marcu 2019 roku.

Wszystko to głównie za sprawą zmian i nowości, które przez lata zdążyły trafić do aplikacji Gmaila. Swego czasu nowe funkcje były najpierw eksperymentalnie implementowane w Inboksie, gdzie były testowane przez stosunkowo niewielką grupę użytkowników. Ostatecznie Google zbierał w ten sposób uwagi i dopracowane później nowości trafiały do Gmaila, który w przeciwieństwie do Inboksa był ostatnio często aktualizowany. Aplikacja obsługuje już na przykład możliwość personalizowania gestów, a od kwietnia – nowe powiadomienia.

Cztery lata po uruchomieniu Inbox w 2014 roku, dowiedzieliśmy się dużo o tym, jak ulepszać pocztę e-mail (...) Patrząc w przyszłość, chcemy przyjąć bardziej ukierunkowane podejście, które pomoże nam zapewnić każdemu najlepsze wrażenia związane z e-mailami. W związku z tym planujemy skupić się wyłącznie na Gmailu i pożegnamy się z aplikacją Inbox pod koniec marca 2019 roku – czytamy we wpisie, który pojawił się dzisiaj na blogu Google.

Rezygnacja z dalszego rozwoju aplikacji Inbox nie powinna być szczególnie dużym zaskoczeniem. Google zdążył przyzwyczaić użytkowników swoich programów do częstych zmian w ofercie aplikacji, szczególnie wówczas, gdy równolegle prowadzonych jest kilka podobnych projektów. Osoby przywiązane do Inboksa mają jeszcze pół roku, by swobodnie korzystać z programu. Google zachęca jednak do Gmaila. Użytkownicy mogą się do niego przekonać między innymi dzięki specjalnie przygotowanej stronie, na której producent porównuje funkcjonalność obydwu aplikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.