Google traktuje PR na równi z oszustami internetowymi

Google traktuje PR na równi z oszustami internetowymi10.08.2013 18:19

Poszukując informacji na temat firmy lub produktu w Internecie nie sposób nie trafić na teksty przygotowane przez specjalistów od Public Relations. Poznać je można bardzo łatwo — są naszpikowane często nieprawdziwymi w tym kontekście epitetami (końcu każdy produkt jest nowoczesny, innowacyjny, wyjątkowy, największy, ekologiczny, najmniejszy, energooszczędny, najszybszy, wydajny, superskuteczny, wygodny, stylowy, dizajnerski i, przede wszystkim, producent wprowadził go jako pierwszy na rynku), marka produktu powtarza się w nim w co drugim zdaniu, a nazwa producenta w co trzecim. Wartość takich publikacji często jest znikoma, ale algorytmy Google'a, ze względu na sieć odnośników i spore zagęszczenie słów kluczowych, stawiały je nienaturalnie wysoko w wynikach wyszukiwania. Ma to ulec zmianie.

W tym tygodniu Google zmienił wytyczne dotyczące odnośników i słów kluczowych dla webmasterów. Z nowych zapisów wynika, że teksty najeżone słowami kluczowymi i umieszczone w sztucznie tworzonych sieciach odnośników będą traktowane jako próby nienaturalnego podbicia indeksu PageRank i nieuczciwego pozycjonowania strony. Podobnie, jeśli publikacje PR-owe będą pojawiać się w formie niezmienionej na wielu stronach, będą uznawane za próbę sztucznej promocji i również za to karane przez obniżenie ich wartości w wynikach wyszukiwania. Na końcu wytycznych można znaleźć kilka wskazówek, które powinny być oczywiste — na przykład to, że najlepszym sposobem na zyskanie wysokiej jakości odnośników z innych stron jest tworzenie niepowtarzalnej treści, która naturalnie zyska popularność w społeczności Internetu [...] im ciekawszą treść masz, tym większe są szanse, że ktoś inny uzna ją za wartościową dla swoich czytelników i umieści do niej odnośnik u siebie.

Można uznać, że Google oznacza jako szkodliwe standardowe praktyki stosowane przez firmy zajmujące się promocją produktów, marek czy przedsiębiorstw. W konsekwencji także strony klientów nie unikną „kary”, gdyż w materiałach prasowych nie brak odnośników do nich, a agencje PR-owe traktowane są na równi z internetowymi oszustami. Tak czy inaczej, Google ma prawo zmieniać swoje algorytmy i wszystkie dotychczasowe wysiłki promocyjne, za które przedsiębiorcy zapłacili niemało, pójdą na marne. Z drugiej strony, niektórym może to wyjść na zdrowie. Naturalny wzrost popularności produktów bazujący choćby na szeptanym marketingu prowadzonym przez naprawdę zadowolonych klientów jest z pewnością bardziej godny zaufania, niż naszpikowane słowami kluczowymi PR-owe teksty, pozornie długie, ale niewiele mówiące o produkcie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.