Google udostępnia raport o graczach

Google udostępnia raport o graczach25.09.2012 11:40

Google skrzętnie rejestruje, czego szukamy w sieci, aby potem móc na przykład pochwalić się, że wie jakie to trendy upowszechniają się w poszczególnych dziedzinach życia. Jeżeli zastanawialiście się, jak w Internecie zachowywali się w ostatnim czasie gracze, to takie właśnie badanie udostępniono do powszechnego wglądu. Okazuje się, że fani elektronicznej rozrywki z roku na rok szukają coraz więcej informacji o grach, najczęściej przed ich premierą, a sprzedaż danego wielkiego tytułu da się wcześniej w miarę precyzyjnie przewidzieć po tym, w co klikają internauci.

Analizując dane z 2011 roku, najczęściej na 10 miesięcy przed debiutem rynkowym głośnej gry „aktywujemy się” w wyszukiwarce, zbierając o produkcie informacje, a na pół roku przed premierą, z miesiąca na miesiąc zjawisko się nasila, bo zastanawiamy się, czy dany projekt będzie trzeba kupić. Co ciekawe, 1 na 10 zapytań dokonywanych jest z tabletu czy telefonu komórkowego. Gracze używają urządzeń przenośnych także jako drugiego ekranu (podpowiedzi, cheaty, opisy przejścia), ponadto zaś pomagają im one bezpośrednio w kupnie — sprawdzamy adresy sklepów lub dostępność gier.

Przed premierą gry najczęściej pytamy Google o jej datę wydania, materiały graficzne i wideo reprezentujące produkt, wersję demonstracyjną, a także pierwsze recenzje. W okolicach pojawienia się tytułu w sklepach szukamy wskazówek, co do przejścia gry, recenzji, obrazów ją przedstawiających, także informacji o dacie debiutu oraz wieści o ewentualnych przyszłych dodatkach. Co z przewidywaniem sukcesu projektu? W przypadku 25 hitów 2011 roku, liczba kliknięć w AdWords pokrywała się w proporcjonalny sposób z ilością egzemplarzy sprzedanych na przestrzeni 4 miesięcy od wypuszczenia gry.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.