Google ulepsza komunikator Hangouts i klienta YouTube dla Androida

Google ulepsza komunikator Hangouts i klienta YouTube dla Androida06.06.2014 11:04
Redakcja

Google niemalże regularnie aktualizuje swoje aplikacje, zarówno desktopowe jak i przeznaczone na urządzenia mobilne. Teraz przygotowało pewne zmiany w klientach komunikatora Hangouts oraz oficjalnej aplikacji do obsługi serwisu YouTube dla Androida. Zmiany nie są poważne, niemniej powinny zwiększyć wygodę korzystania z tych usług, a już na pewno w tym drugim wypadku, gdzie stosowane do tej pory rozwiązania były nieczytelne. O co chodzi? Już tłumaczymy.

W aplikacji YouTube w wersji 5.7 zmienił się sposób wybierania jakości obrazu. Stosowany do tej pory zdecydowanie nie był czytelny: pozwalał na wybranie jakości SD, HD i HQ, co za wiele tak naprawdę nie wyjaśniało. Użytkownik do końca nie wiedział, z jakiej jakości korzystał, tym bardziej, że oznaczenia w webowej wersji serwisu są przecież zupełnie inne. W nowej wersji uległo to zmianie i po wybraniu opcji wyboru jakości wyświetlane jest menu z wyborem takich samych opcji jakie znamy z serwisu: automatycznego dopasowywania, 144p, 240p, 360p oraz 720p. Co ciekawe, wyższej opcji do wyboru już nie znajdziemy. Nie jest to zależne ani od używanego połączenia (bo mogłoby wynikać np. z zarezerwowania Full HD tylko dla Wi-Fi), ani samego urządzenia. Oglądanie materiałów 720p na powoli wchodzących na rynek ekranach 4K w smartfonach raczej nie będzie należało do najprzyjemniejszych czynności.

Druga aktualizacja dotyczy komunikatora Hangouts, który swego czasu zastąpił leciwego już Google Talka. Początkowo aplikacja była raczej kiepska, działała również wolno, niemniej z czasem Google nie tylko ją przyśpieszyło, ale i rozbudowało: nawet dostępna od jakiegoś czasu obsługa wiadomości SMS została niedawno zintegrowana z czatami webowymi, wprowadzając wreszcie porządek w dyskusjach. Nowa wersja wprowadza kolejne ulepszenia. Najważniejsza to możliwość zarządzania blokowanymi osobami (wiadomości SMS) z jednego centralnego menu. Poza tym możliwe stało się wybieranie oddzielnych dzwonków dla każdego z kontaktów. Użytkownik może obecnie sprawdzać także listę ukrytych osób (wcześniej wymagało to przekopywania się przez serwis społecznościowy giganta), a także sprawdzenie karty kontaktu bez konieczności uruchamiania aplikacji do obsługi Google+.

Zmiany jak widać nie są wielkie, niemniej całkiem interesujące i zdecydowanie ułatwiające codzienne korzystanie z wymienionych aplikacji. Ma to znaczenie przede wszystkim dla użytkowników urządzeń z serii Nexus i Google Play Edition, gdzie Hangouts to domyślna aplikacja do obsługi SMS. Można ją oczywiście zmienić na inną, niemniej wiele osób z niej korzysta. Wprowadzone zmiany mogą mieć związek z niedawno opublikowanym Androidem 4.4.3, który wprowadził odświeżony dialer. Jak widać, Google pracuje nad aplikacjami do obsługi typowych funkcji komunikacyjnych. Obie aplikacje znajdziecie w bazie aplikacji mobilnych naszego serwisu, na aktualizację trzeba jednak nieco poczekać, lub skorzystać z przygotowanych plików apk: YouTube, komunikator Hangouts. Pliki zostały opublikowane przez portal Android Police, są bezpieczne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.