Google zablokował 5,2 mld reklam i przedstawia nowe narzędzie

Google zablokował 5,2 mld reklam i przedstawia nowe narzędzie29.03.2023 14:26
Google zablokował ponad 5 mld reklam w 2022 roku
Źródło zdjęć: © Google, Pixabay

Google opublikował raport dotyczący reklam w sieci w 2022 roku. Okazuje się, że przez cały rok konieczne było zablokowanie ponad 5,2 mld reklam i ograniczenie zasięgu aż 4,3 mld reklamowych treści. Od początku wojny w Ukrainie, zablokowano także 17 mln treści o rosyjskiej inwazji.

Google musiał zablokować ponad 5,2 mld reklam tylko w 2022 roku, czyli o prawie 2 mld więcej niż w roku poprzednim - wynika z opublikowanego raportu Ads Safety Report. Najczęściej blokowano reklamy celowo wprowadzające odbiorcę w błąd, związane z usługami finansowymi oraz prezentujące szeroko rozumiane nieodpowiednie treści - między innymi przemoc, negowanie zmian klimatu czy szerzenie mowy nienawiści.

Dodatkowo Google podaje, że konieczne było ograniczenie zasięgu 4,3 mld reklam oraz zawieszenie przeszło 6,7 mln kont reklamodawców. To pokazuje skalę problemu nieprawidłowych i szkodliwych reklam, z jakimi trzeba mierzyć się w dzisiejszym internecie. By walka była łatwiejsza, Google uruchamia nowe narzędzie - Centrum przejrzystości reklam, będące swego rodzaju uzupełnieniem Mojego centrum reklam.

Najczęściej blokowane lub usuwane typy reklam w 2022 roku, Źródło zdjęć: © Google
Najczęściej blokowane lub usuwane typy reklam w 2022 roku
Źródło zdjęć: © Google

Centrum przejrzystości reklam to narzędzie, które daje użytkownikom dostęp do informacji o reklamach pochodzących od zweryfikowanych reklamodawców. W praktyce pozwala to sprawdzić między innymi jakie reklamy uruchomił dany reklamodawca, które były wyświetlane w danym regionie oraz datę uruchomienia danej reklamy i jej format. Do Centrum przejrzystości reklam można się dostać z poziomu Mojego centrum reklam lub menu "trzech kropek" obok konkretnej reklamy w sieci.

Czy warto kupić mobilny monitor LG gram +view?

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.