Google zakończył przejęcie AdMob

Google zakończył przejęcie AdMob28.05.2010 10:39
Wojciech Cybulski

Google poinformował za pośrednictwem firmowego bloga, że oficjalnie zakończył proces nabycia AdMob, jednego z czołowych dostawców reklam na telefony komórkowe.

Zakup niewielkiej spółki AdMob od początku był dla Google obarczony dużym ryzykiem. Przeciwko transakcji zaprotestowały organizacje konsumenckie i senatorowie, a sprawą oficjalne zainteresowała się Federalna Komisja Handlu. Oficjalne przejęcie AdMob jest więc dla Google sporym sukcesem i pozwoli korporacji zaangażować się w reklamy na urządzeniach mobilnych. Susan Wojcicki, wiceprezes ds. zarządzania produktami wyjaśniła, że obecnie trwa proces integracji pracowników przejętej spółki z zespołem Google.

Wzrost popularności smartfonów sprawia, że Google musi zaangażować się w ten rynek i wprowadzić reklamy do mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Treści reklamowe w wersji dla telefonów komórkowych mogą pojawić się także w odwiedzanych przez użytkowników stronach internetowych i aplikacjach pobieranych poprzez Android Market. Google zapowiedział ponadto wprowadzenie na ten rynek reklam typu Click-to-call - będą one zawierały w treści numer telefonu, którego kliknięcie automatycznie nawiąże połączenie z wybraną firmą. Firma pracuje także nad kolejnymi wariantami materiałów reklamowych.

Google nie precyzuje, jak w przyszłości zamierza poprowadzić swoja reklamową ekspansje na rynku mobilnym. Podkreśla jedynie, że chce zapewnić agencjom reklamowym szerokie pole do działania i zagwarantować reklamodawcom możliwość prowadzenia kampanii przy wykorzystaniu telefonów komórkowych, które obecnie posiada praktycznie każdy. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych trzech lat rynek reklamy mobilnej może być wart ponad 3 mld dolarów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.