Google będzie walczyć o AdMoba

Google będzie walczyć o AdMoba

19.05.2010 13:34

Google przygotowuje się do walki z amerykańskimi urzędnikami o zakupioną wcześniej platformę reklam mobilnych AdMob. Wypowiada się również na temat swojego konkurenta - firmy Apple.

Na początku maja Federalna Komisja Handlu (FCC) zadecydowała, że przyjrzy się zakupowi firmy AdMob przez firmę Google. Niewielka spółka zajmująca się reklamą dla telefonów komórkowych została nabyta w 2009 r. za rekordową sumę 750 mln dolarów. Komisja zajmie się także iAd - usługą rozwijaną przez firmę Apple. Obie platformy mają wprowadzić reklamy na rynek smartfonów, który - jak prognozują analitycy - może przynieść już wkrótce ogromne dochody. Agencja Reuters podaje, że zakup AdMoba został uznany przez szefa Google, Erica Schmidta, za bardzo strategiczny. Dlatego firma chce walczyć o uznanie transakcji przez FCC za zgodną z prawem. Decyzja Komisji zapadnie najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jednocześnie Schmidt przyznał, że po wejściu jego spółki na rynek smartfonów, stosunki z największym konkurentem - firmą Apple - uległy znacznemu pogorszeniu. Byłoby lepiej gdyby zakup AdMoba został zatwierdzony, żeby zobaczyć czy Google może wprowadzić więcej konkurencji na rynek zdominowany przez platformę iPhone - powiedział Schmidt. Szef firmy z Mountain View jeszcze w zeszłym roku należał do zarządu firmy Apple, jednak odszedł kiedy rozpoczęła się konkurencja związana z rynkiem smartfonów. Obecnie stosunki między obiema firmami są dość napięte. Steve Jobs z Apple skrytykował w lutym konkurenta za telefon Nexus One. Schmidt nie pozostał dłużny, nazywając niedopuszczenie Flasha do App Store dyskryminacją wymierzoną przeciwko partnerom. Sytuacja w najbliższym czasie raczej nie ulegnie zmianie. Relacje będą nadal skomplikowane - powiedział Schmidt.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)