Google zmienia sposób indeksowania stron. Mobilne są najważniejsze

Google zmienia sposób indeksowania stron. Mobilne są najważniejsze29.05.2019 11:07
Google zmienia sposób indeksowania stron

Google stawia wszystko na jedną kartę. Mobilne strony internetowe są najważniejsze i to one będą brane pod uwagę przy indeksowaniu nowych domen, począwszy od 1 lipca bieżącego roku. Będzie to miało wpływ na pozycję witryn w wyszukiwarce, także tych, które wyświetlane są tylko na komputerach.

Strony dostosowane do przeglądania na mobilnych urządzeniach, czyli zgodne z ideą mobile-first, zostaną uznane za bardziej wartościowe dla użytkowników, a przez to pojawią się "wyżej" na liście. Choć opisywana zmiana jest istotna, warto wiedzieć, że takie podejście jest stopniowo wdrażane już od dłuższego czasu.

Twórcy stron mogą sprawdzić status indeksowania w narzędziu do inspekcji adresów, źródło: Blog Google.
Twórcy stron mogą sprawdzić status indeksowania w narzędziu do inspekcji adresów, źródło: Blog Google.

Pierwsze eksperymenty z indeksowaniem stron mobilnych rozpoczęły się jeszcze w 2016 roku, a pod koniec 2018 roku Google ogłaszał już, że ponad połowa wszystkich stron na świecie indeksowana jest właśnie z uwzględnieniem ich przystosowana do smartfonów i innych urządzeń przenośnych. Za nieco ponad miesiąc indeksowane będą w ten sposób wszystkie nowe domeny.

Mobilna wyszukiwarka to większość ruchu Google

Takie kierunek działań nie powinien zaskakiwać. Ruch internetowy, w tym wyszukiwanie treści, to dzisiaj w głównej mierze ruch mobilny. Google jeszcze w 2015 roku informował, że w części krajów więcej wyszukiwań odbywa się z poziomu smartfonów niż komputerów.

Twórcy stron będą musieli zwrócić na to jeszcze większą uwagę, by ich witryny znalazły się wysoko w wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma bowiem nie tylko lekkość i dynamiczny układ strony, ale także metadane i szereg innych cech. O wszystkich można przeczytać w przewodniku na łamach pomocy technicznej Wyszukiwarki Google.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.