Google zmusi użytkowników do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Ich opinia nie jest istotna

Google zmusi użytkowników do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Ich opinia nie jest istotna04.11.2021 18:03
Doniesienia z Google mogą nie ucieszyć użytkowników (Photo by Kyodo News via Getty Images)
Źródło zdjęć: © Kyodo News via Getty Images | Kyodo News

Google zdecydowało się na krok, który może nie przysporzyć firmie popularności. Niezależnie od tego, co użytkownicy sądzą o uwierzytelnianiu dwuskładnikowym, zostaną zmuszeni do jego włączenia na swoich kontach Google.

Zgodnie z informacjami serwisu ArsTechnica, Google jeszcze na początku tego roku twierdził, że planuje na siłę zmusić swoich użytkowników do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Obecnie już pewne jest, że nie były to żarty.

Dwuskładnikowy horror użytkowników

Ostatnie doniesienia z Google wskazują, że ten planuje automatycznie ustawić opcję dwuskładnikowego uwierzytelniania na 150 milionów kont Google. Co więcej, sam proces już się rozpoczął i wybrani użytkownicy mogli zostać poinformowani o uruchomieniu zabezpieczenia 2FA na swoich kontach.

Google przypomina o obowiązkowym 2FA, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Google przypomina o obowiązkowym 2FA
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Nie oznacza to jednak, że zostaniemy całkowicie zaskoczeni tego rodzaju zmianą ze strony Google. Firma obiecuje, że do użytkowników trafią szczegółowe informacje na temat procesu automatycznej rejestracji za pomocą wiadomość e-mail. Możliwe jest także otrzymanie powiadomienia na około siedem dni przed wprowadzeniem wymogu uruchomienia 2FA na koncie danego użytkownika.

Wyjątki od reguły

Zmiana nie dotknie wszystkich użytkowników kont Google. Wśród wyjątków, które nie dotknie automatyczne uruchomienie 2FA, znajdą się firmy z płatnymi kontami Google Workspace. Możliwe jest jednak wymuszenie tej opcji na użytkownikach organizacji, jeżeli jej administratorzy zdecydują się na wybranie takiej możliwości.

Chociaż dla wielu osób zmiana może wydawać się sporą niedogodnością, nie da się ukryć, że jest to dodatkowe zabezpieczenie naszych danych. Mając to na uwadze, lepiej samodzielnie zdecydować się na krok uruchomienia zabezpieczenia 2FA na naszym koncie Google, zanim firma postanowi zrobić to za nas.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.