Google znów eksperymentuje z wyglądem wyszukiwarki: czas na Material Design?

Google znów eksperymentuje z wyglądem wyszukiwarki: czas na Material Design?08.06.2016 14:19

Nie ma wątpliwości, że w Google trwają prace nad modyfikacjami wyglądu interfejsu najważniejszej usługi korporacji, czyli wyszukiwarki. W ostatnim czasie spora grupa internautów miała możliwość oglądania zmienionej kolorystki, teraz natomiast mowa o dalej idących zmianach i implementacji Material Design.

O planowanych zmianach informowaliśmy przed miesiącem. Wówczas Google zdecydowało się w przypadku wielu użytkowników zastąpić znany od lat niebieski kolor linków na liście wyników wyszukiwania czarnym. Zmiana była raczej kosmetyczna i nie wywołała większych kontrowersji.

Inaczej może być jednak z testowaną implementacją w wyszukiwarce Google założeń estetycznych Material Design. Nie chodzi jednak o gruntowną zmianę kolorystyki czy układu elementów – trzeba przyznać, że Google pochodzi do kwestii ostrożnie. Nic dziwnego, mowa przecież o interfejsie strony, którą miliony internautów oglądają codziennie od lat w niezmienionej formie.

Okay, I am seeing @google search result page with Material Design. Looks good. @GoogleDesign #design #Google pic.twitter.com/SiLxOhA5aK

— Jay Tyagi (@jay7yagi) 21 maja 2016Jak widać na zrzucie, Google testuje przede wszystkim możliwość oddzielenia od siebie pojedynczych wyników. Ma to być zrealizowane w formie kart, na sposób znany z mobilnej wyszukiwarki. Ponadto wygląda na to, że wyniki będą także dodatkowo grupowane i separowane: na zrzucie widać oddzielny panel na newsy.

Oczywiście pojedyncze statyczne zrzuty to nieco za mało, by ocenić, jak nowy interfejs, także pod względem ergonomii, sprawuje się w praktyce. Nie widać natomiast szczególnych różnic jeżeli chodzi o wysokość poszczególnych kart, co sprawia, że sama długość strony nie ulegnie zmianie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.