Google znów może skanować e-maile w Gmailu. Czy Gmail Man powróci?

Google znów może skanować e-maile w Gmailu. Czy Gmail Man powróci?05.09.2017 16:53

Jeszcze w tym roku Google przestanie „czytać” maile w usłudze Gmail. Obietnica ta zostanie dotrzymana, ale na jak długo? Google rozważa wznowienie przeglądania maili w przyszłości, wszystko by sprostać zmieniającym się wymaganiom i najpewniej również by usługa stawała się lepsza.

W czerwcu dowiedzieliśmy się, że Gmail nie będzie już wykorzystywany w celu personalizacji reklam. Algorytmy Google'a przestaną skanować pocztę użytkowników i reklamy nie będą już dobierane do treści wysyłanych i odbieranych maili. Nie oznacza to jednak kroku Google w kierunku zapewnienia użytkownikom większej prywatności, firma ma bowiem dziś lepsze i dokładniejsze narzędzia do zbierania danych.

Jak informuje Ars Technica, ujawnione dokumenty sądowe sugerują, że rezygnacja z czytania maili może być tylko czasowa. Google po ogłoszeniu, że przestanie skanować maile użytkowników w celach reklamowych, zgodził się rozstrzygnąć postępowanie dotyczącego naruszenia prywatności użytkowników. Sąd miał rozpatrzyć sprawę, czy czytanie maili można uznać za nielegalne podsłuchiwanie. Oskarżenie zostało wstępnie zatwierdzone. Jednakże umowa będzie wiązała Google wyłącznie na trzy lata.

Google deklaruje, że nie zamierza po zakończeniu okresu ugody wznawiać śledzenia użytkowników. Jednakże jeśli architektura czy inne elementy techniczne związane z dostarczaniem poczty elektronicznej na dużą skalę ewoluują, to firma w celu zapewnienia swym użytkownikom nowoczesnych rozwiązań, może powrócić do skanowania maili.

Wróćmy jednak do obecnej sytuacji Gmaila. Nie będzie on skanowany w celach reklamowych, ale nie oznacza to, że Google całkowicie wycofuje się ze sprawdzania poczty. Będzie ona wciąż analizowana, ale już w celach wykrywania spamu i złośliwego oprogramowania, a także by dostarczyć użytkownikowi lepszych sugestii w funkcji automatycznych odpowiedzi.

Co więcej, reklamy w Gmailu nadal będą się pojawiać. Jak wspomnieliśmy na wstępie, Google ma dziś inne narzędzia do zbierania danych i to właśnie one będą wykorzystywane. Reklamy, które zobaczymy w Gmailu nie będą owszem dobrane na podstawie treści wiadomości, ale wykorzystane zostaną dane zgromadzone z innych usług, w tym chociażby naszych preferencji na YouTube.

Gmail Man! (Microsoft's anti-Google video promoting Office 365)

Tak, Google jak najbardziej może powrócić do czytania maili i to oczywiście nie by dostarczyć lepszych reklam, a udoskonalić swoją usługę – przynajmniej tak może brzmieć oficjalna informacja. Jeśli tak się stanie, to Microsoft będzie mógł powrócić do filmików z listonoszem Gmail Man, lubiącym czytać cudzą korespondencję i którego możecie zobaczyć powyżej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.