Gry za 80 euro mogą być… świetną reklamą Game Passa

Gry za 80 euro mogą być… świetną reklamą Game Passa17.09.2020 14:10
fot. Sean Gallup/Getty Images

Wiemy już, że część gier na nową generację będzie kosztować 80 euro. Tak zostało wycenione przez Sony *Demon's Souls, czy Destruction All-Stars. Wcześniej taką cenę zaproponowało 2K z najnowszą odsłoną swojego NBA*. W międzyczasie Activision również zdecydowało się na tyle wycenić nadchodzące "Call of Duty: Black Ops".

Sytuacja może odmienić myślenie wielu graczy o zakupie swoich ulubionych tytułów w dystrybucji cyfrowej. Cyfrowy model PlayStation 5 może kusić niższą ceną – 1849 złotych, o 450 zł mniejszą niż model z napędem.

Jednak, gdy przeliczymy (wg średniego kursu NBP z 17 września 2020 r.) 80 euro na naszą walutę, wyjdzie nam 356 złotych. Tyle właśnie ma kosztować w przybliżeniu część nowych gier na PS5 (np. wyżej wymienione tytuły). Oczywiście cena pudełek i kopii cyfrowych będzie taka sama, ale w przypadku konsoli bez napędu stracimy jedną najbardziej reklamowanych w 2013 roku "funkcji" (jako prztyczek w nos Microsoftowi), czyli wymianę/odsprzedawanie gier.

Samo w sobie oczywiście nie byłoby to niczym złym, gdyby właśnie nie podwyżka cen gier. To już może rzucać cień na atrakcyjność cyfrowej dystrybucji, a na pewno początkowo. Co ciekawe, nieoczekiwanym (a może wcale nie jest to takie dziwne) beneficjentem tego wszystkiego mogą stać się usługi w rodzaju Game Passa.

Zakładając, że kupujemy go jedynie jako abonament comiesięczny za 54,99 zł w wersji Ultimate (a przecież zawsze można skorzystać z licznych promocji, albo tańszego, 40 zł/m-c "zwykłego" Game Passa), roczny jego koszt wyniesie nas mniej niż Demon's Souls i Destruction All-Stars.  Żeby być fair, trzeba powiedzieć, że Activision i 2K będzie żądać 80 euro także od właścicieli Xboksów. Jedynie nie wiemy, na ile wyceni swoje własne gry Microsoft.

Jednak trend zmierza w stronę tego, że dzięki temu usługi abonamentowe umocnią się jako pełnoprawna alternatywa, która poszerza dylemat "pudełka kontra cyfra", a także na pewno wzbudzi dyskusje na temat "własność" vs "rotacja, ale duży wybór + wygoda za niewielką cenę".

główne czynniki zakupu gier wideo (najczęstsze odpowiedzi: grafika, cena oraz interesująca historia), fot. ESA "Essential Facts"
główne czynniki zakupu gier wideo (najczęstsze odpowiedzi: grafika, cena oraz interesująca historia), fot. ESA "Essential Facts"

Wiele osób miało (zresztą słusznie) za złe Microsoftowi wcześniej, że skupiał się nie na prezentowaniu nowych gier, lecz na sprzedawaniu Game Passa. Teraz po tym, jak Sony odkryło wszystkie karty, może okazać się, że firma z Redmond wzmocni swoje działania, aby starać się jeszcze bardziej uwypuklić wartość, jaką Game Passa oferuje w swojej cenie.

Oczywiście Game Pass nie zapewni nam stałego dostępu do wszystkich nowości, ale zagwarantuje nam wszystkie gry produkcji Microsoftu w dniach premiery, a w ostatnim czasie niejednokrotnie zdarzało się, że wysokobudżetowe produkcje trafiały tam po pół roku od premiery (np. *Devil May Cry 5), a niektóre gry ze średniej półki cenowej, jak Ashen czy Mutant Year Zero: Road to Eden * – od razu.

W chwili obecnej oczywiście można jedynie domniemywać, co się może stać. Jednak rynek powinien wkrótce zweryfikować te dość znaczące zmiany na rynku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.