HBO MAX w Polsce. Czy to zmieni słabą jakość wideo i dźwięku

HBO MAX w Polsce. Czy to zmieni słabą jakość wideo i dźwięku05.12.2020 10:26
fot. dobreprogramy.pl/Jakub Krawczyński

4 grudnia 2020 r. dowiedzieliśmy się o tym, że HBO Max wkroczy do Polski w drugiej połowie 2021 roku. W głównej mierze zmiana ta wiąże się jedynie z ujednoliceniem marki na świecie. Ale czy tylko? Może ona być również początkiem lepszej jakości, w której do tej pory HBO GO mocno odstawało od konkurencji.

Wprowadzenie HBO Max w maju 2020 r. miało przede wszystkim posłużyć ogarnięciu chaosu w nazewnictwie usług. To właśnie HBO Max docelowo zastąpi wszystkie poprzednie usługi HBO, oferując zarazem dostęp do tego, co w Polsce mieliśmy w ramach HBO GO, wraz z opcją oglądania telewizji HBO na żywo w aplikacji. I dorzuci przy okazji masę dodatkowej zawartości w postaci filmów i seriali wydawanych pod szyldem WarnerMedia, w tym też nowych premier kinowych.

HBO Max otwierając się na 190 krajów na świecie, chce przy okazji lepiej rywalizować z Netflixem, Amazon Prime Video czy Disney+. Jednak aplikacja HBO GO dostępna w Polsce mocno do tej pory odstawała od konkurencji. A główną tego przyczyną była słaba jakość obrazu i dźwięku.

HBO MAX ma sporo do udowodnienia w kwestii jakości

HBO GO oferowało zawartość jedynie w Full HD, często bardzo słabo zakodowanym, gdzie przy szybkich scenach lub większej ilości czerni na ekranie pikseloza aż kłuła po oczach - szczególnie w dobie odbiorników 4K, które są już raczej standardem.

To samo zresztą z dźwiękiem. Kiedy Netflix, Amazon czy Disney oferują Dolby Atmos, HBO GO jest dwa szczebelki technologiczne do tyłu, z audio w formacie Dolby Digital, czyli jak z… płyt DVD.

Dobre wieści są jednak takie, że HBO MAX w tym roku wprowadzi jakość 4K i format HDR. Film "Wonder Woman 1984", który zadebiutuje w USA na HBO Max 25 grudnia 2020 r. - będzie dostępny w jakości 4K, z HDR10, Dolby Vision i Dolby Atmos.

To na razie jeden jedyny film i nie sprawi to, że nagle cały katalog HBO Max zostanie podbity do takiej jakości. Jest to jednak jakiś zwiastun tego, że możemy spodziewać się w przyszłości, że będzie to norma - szczególnie dla nowych produkcji. W samą zresztą porę, ponad sześć i pół roku po Netflixie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.