ING Bank Śląski ma awarię. Problemy z wypłatą pieniędzy (aktualizacja)

ING Bank Śląski ma awarię. Problemy z wypłatą pieniędzy (aktualizacja)12.12.2023 09:52
Bankomat
Źródło zdjęć: © Pixabay

ING Bank Śląski informuje, że klienci mogą doświadczać szeroko rozumianych problemów związanych z obsługą kart - także w Moim ING. W efekcie trzeba być gotowym na utrudnienia, w tym brak możliwości wpłaty i wypłaty pieniędzy przy bankomacie. ING Bank Śląski pracuje nad rozwiązaniem awarii.

ING Bank Śląski walczy z awarią dotyczącą obsługi kart debetowych i kredytowych. Jak potwierdził w komunikacie do klientów, utrudnienia mogą występować od godziny 8:20. Problem z ING potwierdzają także spływające raporty do serwisu downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu jest ich ponad 200 i są to zgłoszenia spływające z wielu miast, w tym z okolicy Katowic, Krakowa, Warszawy czy Wrocławia.

Jak podaje ING Bank Śląski, w wyniku awarii klienci mogą mieć problem z widocznością swoich kart w bankowości Moje ING, a ponadto z:

  • wypłatą i wpłatą pieniędzy w bankomatach,
  • płatnościami kartami w internecie oraz terminalach w sklepach,
  • autoryzacją płatności w internecie z wykorzystaniem mechanizmu 3D Secure.
Trwa awaria w ING Banku Śląskim, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria w ING Banku Śląskim
Źródło zdjęć: © downdetector

Na tę chwilę ING Bank Śląski niestety nie deklaruje, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia, wobec czego klienci muszą po prostu uzbroić się w cierpliwość, a chcąc zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych - wziąć z domu gotówkę. "Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem awarii. Przepraszamy za utrudnienia" - pisze ING Bank Śląski w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Z komunikatu banku nie wynika, by problemy miały dotyczyć również szybkich internetowych przelewów, toteż w przypadku zakupów internetowych rozwiązaniem będzie skorzystanie z innej metody płatności niż karta. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszy tekst, gdy tylko sytuacja będzie się zmieniać.

Aktualizacja, godz. 10:25

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, awaria w ING Banku Śląskim nadal postępuje. Liczba raportów o godz. 10:25 przekroczyła 240 i nadal rośnie. Klienci zgłaszają przede wszystkim problemy związane z aplikacją mobilną.

Aktualizacja, godz. 10:45

Awaria w ING Banku Śląskim niestety nadal postępuje. Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector przekroczyła już 300 i nadal rośnie. ING zaapelował również do swoich klientów w serwisie X. Wcześniej podobny komunikat pojawiła się na Facebooku. Usuwanie awarii trwa.

Aktualizacja, godz. 11:40

Niestety awaria w ING Banku Śląskim nadal trwa. Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector przekroczyła już 355 i ciągle rośnie. ING podawał wcześniej na Facebooku, że problemy dotyczą także obsługi bezpośrednio w oddziałach banku. Osobom, które mogą przełożyć wizytę, ING sugeruje więc wybrać się do oddziału innym razem. Poza obsługą kart i gotówki, utrudnienia obejmują bowiem szereg innych systemów. Na tę chwilę nie wiadomo, jak długo mogą jeszcze potrwać utrudnienia.

Trwa awaria ING Banku Śląskiego, liczba zgłoszeń rośnie, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria ING Banku Śląskiego, liczba zgłoszeń rośnie
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 14:00

Awaria ING Banku Śląskiego nadal utrzymuje się, a liczba zgłoszeń w serwisie downdetector w zasadzie nie maleje. Bank na bieżąco aktualizuje sytuację na swojej stronie, ale nie zmienia to faktu, że problemy ciągle występują. Klienci muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami, w tym związanymi z wieloma funkcjami bankowości Moje ING.

Trwa awaria ING Banku Śląskiego, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria ING Banku Śląskiego
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 15:40

ING Bank Śląski podał kilkanaście minut po 15:00, że znakomita większość usług powinna już działać bez zarzutu. "Obecnie jedyną usługą, której jeszcze w pełni nie przywróciliśmy, jest kantor wymiany walut w Moim ING i w ING Business" - podaje bank.

Mamy sygnały, że problemy techniczne usiłują wykorzystać oszuści. Dzwonią do naszych klientów w imieniu banku próbując ich namówić do wykonania jakiś działań, podania kodu BLIK etc. Nie wierzcie im! Rozłączcie się bez słowa, nie dajcie się namówić do żadnej sugerowanej czynności. Waszym pieniądzom nic nie grozi.

ING Bank Śląski

Aktualizacja, godz. 16:00

Jak podał ING Bank Śląski o godz. 15:51, awaria została usunięta i wszystkie usługi banku działają już prawidłowo. Potwierdza to również rychły spadek liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Klienci powinni więc teraz bez przeszkód korzystać z wszystkich usług ING Banku Śląskiego, w tym z kart w sklepach, internecie oraz przy bankomatach.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.