ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami. "Mogą wyczyścić konto ze wszystkich pieniędzy"

ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami. "Mogą wyczyścić konto ze wszystkich pieniędzy"22.02.2021 19:04
ING Bank Śląski wydaje ważny komunikat. Dotyczy oszustów podszywających się pod pracowników banku (fot. Getty Images)

ING Bank Śląski ostrzega za pośrednictwem swojej strony internetowej przed przestępcami, którzy podszywają się pracowników banku i nakłaniają do zainstalowania dodatkowego oprogramowania na urządzeniu. Bank podkreśla, że oszuści mogą przejąć kontrolę nad kontem swoich ofiar i okraść je ze wszystkich pieniędzy.

W specjalnym komunikacie ING czytamy, że ten rodzaj oszustwa wciąż jest niezwykle popularny. Przestępcy co jakiś czas zmieniają jednak pretekst, pod którym dzwonią do klientów banku. Ostatnio przekonują, że zablokowali podejrzany przelew i nakłaniają do zainstalowania specjalnej aplikacji.

  • Oszust prawdopodobnie będzie znał Twoje imię i nazwisko, a może nawet adres - znajdzie go w internecie. Powie, że udało się zablokować przelew z Twojego konta. Zapewni, że sytuacja jest pod kontrolą i zachęci Cię do pobrania i zainstalowania aplikacji (np. Quicksuport od TeamViewer), pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa - ostrzega ING Bank Śląski.

Bank informuje, że jeśli zainstalujemy aplikację, oszust przejmie kontrolę nad naszym urządzeniem, sprytnie pozyskując od nas dalsze dane, jak np.: login, hasło, kod z SMS-a autoryzacyjnego. W efekcie przestępca wyczyści nasze konto ze wszystkich pieniędzy.

W komunikacie czytamy, że pracownicy banku nigdy nie będą zachęcali swoich klientów do instalowania dodatkowego oprogramowania, poza aplikacją Moje ING. - Jeżeli masz wątpliwości co do autentyczności konsultanta, rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię samodzielnie. W ten sposób zagwarantujesz sobie, że dodzwonisz się do prawdziwego pracownika ING - informuje bank.

ING Bank Śląski zaleca, aby nigdy nie podawać przez telefon loginu i hasła do bankowości internetowej. Nie doradza również instalacji dodatkowego oprogramowania, które ma rzekomo poprawić dostępność do usług bankowych. Przypomina też, aby nie przekazywać telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.

Mobilną aplikację ING Banku Śląskiego na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.