Instagram bez skrótu do IGTV. Facebook poniósł porażkę

Instagram bez skrótu do IGTV. Facebook poniósł porażkę21.01.2020 19:15
IGTV nie jest już promowany na Instagramie

Jeśli ktoś chciałby zagłębić się w dłuższe formy wideo, to niekwestionowanym liderem na tym polu jest YouTube. Krótkie klipy mają dużą popularność na Instagramie i Tik-Toku, nawet Facebooku. Widać eksperyment z IGTV nie wypalił, bo ikona znika z Instagrama.

Zaplecze Facebooka, a w zasadzie ekosystem należącego do niego Instagrama to za mało, aby konkurować z popularniejszymi serwisami oferującymi klipy wideo. Nasuwa się od razu proste porównanie, które przytoczył techcrunch. IGTV pobrało 7 milionów użytkowników. To naprawdę dużo, ale porównując go do ponad miliarda w samym Instagramie, zdaje się kroplą w morzu.

Pionowy konkurent YouTuba nie sprawdził się. Google, które także podłapało na YouTube pionowe wideo, ale w krótkich formach nowego działu, również nie dało zabrać sobie zauważalnej części rynku. Zezwolenie na tradycyjne poziome ujęcia w IGTV nie zmieniło sytuacji.

fot. Instagram (IGTV)
fot. Instagram (IGTV)

Główna strona Instagrama bez IGTV

Ikona, która była odpowiedzialna za przejście do IGTV, nie widnieje już na głównej stronie aplikacji Instagram. Przejście do odpowiedniej sekcji jest mocniej ukryte. Można też postawić na samodzielną aplikację IGTV. Użytkownicy wolą jednak Stories. Integracja nie znika całkiem, ale nie będzie już tak promowana, widać nie ma to większego sensu.

Bardzo możliwe, że Facebook nie ma już dalszych planów na rozwój IGTV i nie chce reanimować swojego osobnego działu dedykowanemu obszerniejszym materiałom wideo. Jeśli tak, to pewnie aplikacja umrze naturalną śmiercią, mając coraz mniej aktywnych użytkowników wrzucających treści i je oglądających, a w pewnym momencie firma może ją skasować. Chociaż na razie to tylko spekulacje.

Aplikację IGTV znajdziesz w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.