Internet UPC nie działa. Tysiące Polaków bez dostępu do sieci (aktualizacja)

Internet UPC nie działa. Tysiące Polaków bez dostępu do sieci (aktualizacja)22.09.2021 16:03
Awaria internetu UPC
Źródło zdjęć: © downdetector

UPC zmaga się z awarią, w wyniku której tysiące użytkowników straciły dostęp do internetu. Problem zaczął się tuż po godzinie 15:00 i w chwili pisania niniejszego tekstu wyłącznie się nasila.

Brak dostępu do internetu UPC zgłosiło już w tym momencie ponad 5200 osóbserwisie downdetector. Jak wynika z raportów, awaria jest zauważalna głównie w dużych miastach, w tym Warszawie, Krakowie czy Gdańsku. Niektórzy użytkownicy sygnalizują, że problemem nie jest wyłącznie brak internetu, ale także telewizji UPC.

Awaria internetu UPC, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria internetu UPC
Źródło zdjęć: © downdetector

Awaria internetu UPC rozpoczęła się tuż po godzinie 15:00 i na tę chwilę nie zanosi się na jej rychły koniec. Wcześniej w ciągu dnia na mniejszą skalę problemy z internetem UPC odnotowano też koło godziny 11:00, ale mimo wszystko był to znacznie mniejszy problem niż obecnie.

Na tę chwilę trudno powiedzieć, co jest przyczyną awarii i jak długo potrwa usuwanie jej skutków. UPC nie podzieliło się na razie żadną informacją w swoich mediach społecznościowych. Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem firmy, by uzyskać dodatkowe informacje. Niniejsza publikacja zostanie zaktualizowana, gdy tylko je otrzymamy.

Aktualizacja, godz. 17:10

Jak wynika z informacji z serwisu downdetector, awaria powinna być już w dużej mierze opanowana. Liczba zgłoszeń od użytkowników spadła do poziomu niespełna 200 w ciągu ostatnich kilkunastu minut. Niektórzy potwierdzają powrót dostępu do internetu, z kolei inni komentują, że mają wciąż problem z dostępem do telewizji UPC.

Aktualizacja, godz. 18:10

Większość użytkowników UPC sygnalizuje, że problemy z internetem już nie występują. Z raportów w serwisie downdetector wynika natomiast, że kolejne usterki są zgłaszane przez około 100 użytkowników w ciągu kilkunastu minut. Zakładamy więc, że popołudniowa usterka, a przynajmniej jej główna przyczyna, została już rozwiązana i znakomita większość klientów UPC może już korzystać zarówno z internetu, jak i telewizji.

Źródło artykułu:dobreprogramy
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.