iPhone 11. Ponad 10 proc. Amerykanów twierdzi, że zrobiłoby debet, aby kupić nowy model

iPhone 11. Ponad 10 proc. Amerykanów twierdzi, że zrobiłoby debet, aby kupić nowy model05.09.2019 20:49
(fot. Viva Tung)

W USA kochają iPhone'y. Jak bardzo? Tak, że 1 na 10 Amerykanów jest gotów zrobić debet na koncie bankowym, aby tylko kupić nowy model – wynika z badania ankietowego WalletHub.

WalletHub jest agregatorem usług finansowych, więc trzeba wziąć pewną poprawkę na to, że skupia ludzi zainteresowanych tego rodzaju ofertami. Niemniej wyniki sondy nie pozostawiają najmniejszych złudzeń. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 19-23 sierpnia na grupie ponad 1600 użytkowników serwisu. I dowodzi tego, jak ważnym sprzętem dla wielu Amerykanów jest iPhone.

Wprawdzie chęć zakupu iPhone'a 11 zadeklarowało 28 proc. mniej osób niż iPhone'a XS w roku ubiegłym, ale jednocześnie 1 na 5 ankietowanych odpowiedział twierdząco na pytanie, czy posiadanie nowego modelu jest koniecznością. Dwukrotnie większa grupa uznała z kolei, że warto dopłacić 200 dol., aby kupić urządzenie Apple'a zamiast takiego z Androidem. Trochę nieoczekiwanie, nie oznacza to jednak, że cena nie gra najmniejszej roli.

Szastanie pieniędzmi to mit

Telefon w cenie 2 tys. dol. kupiłoby tylko 2 proc. sondowanych, a 1 tys. dol. – 18 proc. Idąc dalej, 500 dol. wyłożyłoby 32 proc., natomiast 300 dol. – 48 proc. Przy czym aż 94 proc. osób przyznało, że współczesne smartfony są zbyt drogie, 47 proc. osób odpowiedziało wprost, że cena powstrzymuje ich przed zakupem, a 38 proc. określiło cenę jako najważniejszy wykładnik wyboru.

Z cenami związana jest też pewna ciekawostka demograficzna. Otóż milenialsi są skłonni zapłacić, średnio, 41 proc. więcej niż pokolenie starsze, urodzone w latach 46-64.

Kredycik na iPhone'a? Bardzo chętnie

Niemniej bardziej może szokować to, że 1/10 badanych chce pieniądze pożyczyć, aby nowego iPhone'a mimo wszystko kupić. Przypomina to o raporcie Krajowego Rejestru Długu, wedle którego młodzi Polacy chętnie biorą drogie smartfony na abonament, a później mają problem ze spłacaniem rachunków. Nikt tu nie oskarża o złe chęci, ale jak widać, życie ponad stan to zjawisko globalne. Dotyczy także, wydawałoby się, bogatego społeczeństwa amerykańskiego.

Z pełnymi wynikami ankiety WalletHub możecie zapoznać się na poniższej infografice. Jest tam też kilka ciekawostek dotyczących przyczyny wymiany telefonu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.