iPhone i iPad przegrały z Samsungiem w polskim Internecie

iPhone i iPad przegrały z Samsungiem w polskim Internecie05.03.2014 15:03

Coraz częściej wykorzystujemy swoje urządzenia mobilne do przeglądania Internetu. Ten trend jest zauważalny na całym świecie i na pewno liczba osób serfujących po sieci za pomocą tabletu czy telefonu będzie rosła. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, jak bardzo zmienił się na przestrzeni ostatnich kilku lat, udział procentowy urządzeń poszczególnych producentów w polskim Internecie.

Według analizy danych zebranych przez Gemius, niekwestionowanym zwycięzcą w wśród urządzeń mobilnych generujących ruch w Internecie, jeszcze w maju 2010 była Nokia (kolor niebieski) z wynikiem 39%. Od tego momentu było tylko gorzej. Już na początku 2011 jej udział spadł poniżej 30%.

Kolejne pół roku nie było łaskawe dla fińskiego przedsiębiorstwa. W czerwcu Apple (szary) dogonił swojego konkurenta dzięki rosnącemu udziałowi iPadów w generowaniu ruchu. Rok 2011 nie był także optymistyczny dla Sony Ericcsona – jego udział przez 12 miesięcy spadł z około 17 procent do dwunastu. Mały triumf odniósł jednak Samsung (zielony), który do końca roku uzyskał ponad 20%.

Dwa tysiące dwunasty przyniósł nam przejęcie udziałów Ericcsona przez Sony (pomarańczowy). W ten sposób korporacja, która nie miała nawet jednego procenta udziałów, zyskała ich ponad dwanaście. Ponadto styczeń 2012 był miesiącem, w którym Samsung i Nokia osiągnęły taki sam wynik — około 21%. Widać także coraz większą dominację rynku przez urządzenia Apple'a. Ostatecznie, na koniec roku, firma spod znaku jabłka osiągnęła aż 34 procent, zaraz za nią znalazł się Samsung (26%), zaś Sony i Nokia zrównały się w wyniku, uzyskując po 13 procent. Warto także wspomnieć o pojawieniu się śladowego ruchu z urządzeń naszego rodzimego GoClever (0,2%) i zauważalnej popularności urządzenia Nexus 7 Asusa i Google (1%).

Następny rok to już wyścig urządzeń Samsunga i Apple'a. Firmy wzajemnie odbierają sobie udziały. Mocno tracą za to Sony i Nokia. Do końca 2013 ich wyniki spadają odpowiednio do jedenastu i dziesięciu procent. Grudzień jest także miesiącem przewagi Apple'a nad jego głównym konkurentem. Mimo straty, firma uzyskuje 2 procenty przewagi nad rywalem, który ma 29 procent udziałów.

Rynek jest jednak nieprzewidywalny. Spadku udziału Nokii można było się spodziewać, jednak początek bieżącego roku to nagły triumf koreańskiego producenta nad Apple. W zeszłym miesiącu udało mu się, z wynikiem 31%, osiągnąć dwuprocentową przewagę. Pozostaje więc pytaniem otwartym, czy Samsungowi uda się utrzymać zwycięstwo nad potentatem z Kalifornii, czy też stanie się zupełnie odwrotnie? Póki co jednak, koreańskie przedsiębiorstwo może świętować dominację swoich urządzeń.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.