iPhone XR gubi sygnał w UK. Apple obiecuje zbadać sprawę

iPhone XR gubi sygnał w UK. Apple obiecuje zbadać sprawę07.01.2020 20:50
fot. Shutterstock.com

Pamiętacie jeszcze, jak iPhone 4 miał problemy z zasięgiem, a Apple wówczas wydał instrukcję nakazującą trzymać go w odpowiedni sposób? Cóż, firma z Cupertino znów musi wymyślić jakieś rozwiązanie, gdyż na losowe utraty sygnału zaczęli narzekać posiadacze iPhone'a XR. Przy czym cała sprawa okazuje się dość zagadkowa.

Problem z zasięgiem iPhone'a XR nie jest globalny, ale dotyczy tylko Wielkiej Brytanii, w dodatku wyłącznie abonentów sieci O2. Potwierdzono jednak, że w analogicznych warunkach inne modele smartfonów, a nawet inne iPhone'y działają jak należy.

Tym gorzej, że sprawa jest ponoć naprawdę poważna. Jak czytamy w raporcie BBC, niektórzy użytkownicy doświadczają opisywanego zjawiska kilkukrotnie na dobę. Operator natomiast chwilowo ma tylko jedno rozwiązanie. Radzi, aby wyłączyć i uruchomić ponownie smartfon. Innymi słowy: nie wie w czym rzecz, więc rzuca komunałem.

Teraz jednak rzecznicy Apple i O2 zgodnie zapewnili, że gruntownie zbadają sprawę

– Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami w celu rozwiązania sporadycznego problemu dotyczącego niektórych klientów korzystających z iPhone'a XR – oświadcza przedstawiciel O2, marginalizując jednak skalę zjawiska. – Zdajemy sobie sprawę z problemu powodującego przerywane połączenia sieciowe, które wpływają na niektórych klientów O2, i będziemy mieć poprawkę w nadchodzącej wersji oprogramowania – wtóruje mu Apple.

Co ciekawe, według doniesień żaden inny iPhone takiego problemu w UK nie ma, czy to droższy XS czy nowszy 11. Starsze wersje również działają poprawnie, czytamy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.