iPhone'y mają problem z obsługą funkcji telefonu. Obecnie znane rozwiązania są tylko tymczasowe

iPhone'y mają problem z obsługą funkcji telefonu. Obecnie znane rozwiązania są tylko tymczasowe22.10.2018 13:04

Użytkownicy smartfonów Apple'a od kilkunastu dni skarżą się na pojawiające się u niektórych problemy z obsługą aplikacji telefonu. Okazuje się, że iPhone'y z zainstalowanym systemem iOS 12 (także te zaktualizowane już do wersji 12.0.1) w niektórych przypadkach zawieszają się podczas próby wyświetlenia listy kontaktów. Aplikację da się ostatecznie zamknąć, ale problem powraca przy ponownej próbie uruchomienia, w praktyce uniemożliwiając swobodne wykonywanie połączeń.

Na ten wciąż nierozwiązany problem zwraca uwagę serwis Softpedia sygnalizując, że usterka dotyczy między innymi iPhone'ów 6, 7, 8 oraz jubileuszowego modelu X. O konkretnych przypadkach można przeczytać w jednym z kilku wątków rozpoczętych w tej sprawie na stronach pomocy technicznej Apple. Zgłoszenia pojawiły się tu jeszcze w pierwszym tygodniu października i jak widać do dzisiaj nie znaleziono jednoznacznego rozwiązania opisywanych problemów.

Niektórzy użytkownicy zauważają, że ponowne uruchomienie telefonu lub przywrócenie go do ustawień fabrycznych przynosi pozytywny efekt, ale jest skuteczne tylko przez pewien czas. Inni zauważają, że taka operacja nie przynosi efektu, co potwierdza jeden z użytkowników iPhone'a SE. Zrestartowanie telefonu niczego nie zmieniło. Muszę korzystać z Siri, by wykonywać połączenia. Sprawdzałem, jak wykonać połączenie alarmowe w przypadku, gdybym musiał zadzwonić na 911 i okazuje się, że Siri nie potrafi tego zrobić. Smartfon, który nie potrafi wykonywać połączeń... – czytamy w jednym z wpisów z pierwszej połowy października.

Problem z aplikacją telefonu znany jest nie od dziś, źródło: discussions.apple.com.
Problem z aplikacją telefonu znany jest nie od dziś, źródło: discussions.apple.com.

Co ciekawe, wśród proponowanych rozwiązań problemu znalazła się także dość długa instrukcja tłumacząca w jaki sposób zainstalować w telefonie nową wersję iOS za pośrednictwem komputera. Taka metoda ma gwarantować zamianę wszystkich plików systemu, zamiast tylko tych związanych z aktualizacją, co ma stanowić rozwiązanie problemu. Kto inny zwraca jednocześnie uwagę, że w jego przypadku pomocne okazało się zrestartowanie ustawień sieci.

Jak się okazuje, wszystkie te rozwiązania mają wspólny mianownik, a jest nim jedynie tymczasowa skuteczność. Przed weekendem w wątku pojawiła się informacja od jednego z użytkowników, który opowiedział o swojej rozmowie telefonicznej z pomocą techniczną Apple. Jak relacjonuje, producent miał potwierdzić, że prace nad rozwiązaniem opisywanego problemu są już toczone, a wszystkie metody radzenia sobie z usterką na własną rękę przyniosą skutek wyłącznie na pewien czas. Wszystko wskazuje również na to, że błąd może się pojawiać na dowolnych iPhone'ach z iOS 12. Niektóre z najświeższych raportów potwierdzają także jego występowanie w przypadku iPhone'a XS.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.