Jak Nokia traci i dlaczego Samsung ją pokonał?

Jak Nokia traci i dlaczego Samsung ją pokonał?19.04.2012 15:41

Zgodnie z zapowiedzią, Nokia zaprezentowała swoje wyniki finansowe inwestorom. Nie jest różowo — strata netto wyniosła 929 miliony euro w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2012 roku. Dla porównania, w zeszłym roku w tym samym okresie Nokia zarobiła 344 miliony euro.

Co ciekawe, za straty Finowie częściowo obwiniają konkurencję, która spowodowała obniżenie sprzedaży w Indiach, Chinach, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Według ostatnich doniesień Nokia po 14 latach straciła pozycję największego na świecie producenta telefonów — Samsung, który wszedł na rynek telefonów niedługo po tym, jak Nokia zrzuciła z tronu Motorolę, od miesięcy deptał jej po piętach. Według Asymco już ją nawet przegonił, sprzedając w zakończonym właśnie kwartale około 88 milionów telefonów (dokładne dane poznamy 27 kwietnia), podczas gdy Nokia sprzedała o 5 milionów mniej. Co ciekawe, z analizy wynika, że Samsung zawdzięcza miejsce na podium sprzedaży smartfonów, których z miesiąca na miesiąc ma w ofercie coraz więcej, podczas gdy smartfonowe portfolio Nokii nie odnosi sukcesów i jest coraz mniejsze.

Jest światełko w tunelu, przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka. W amerykańskiej sieci AT&T najnowsza Nokia Lumia 900, mimo przejściowych problemów, bije rekordy popularności. Telefon trafił nawet na listę bestsellerów Amazona. Nokia sama się tego nie spodziewała i zaczyna mieć problemy z produkcją. Lumii 900 po prostu brakuje. Wychodzi na to, że jak telefony się dobrze sprzedają, to Nokia i tak ma problemy.

Aktualizacja, 20.04.2012, 12:37

Colin Giles, wiceszef działu sprzedaży Nokii, zrezygnował ze swojej pozycji. Giles pracował w Nokii przez 20 lat, ale tylko ostatni rok w zarządzie firmy. Pod jego kierownictwem sprzedaż telefonów Nokii spadła o 24% z różnych powodów. Nokia nie planuje go zastąpić.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.