Jak sprawdzić, czy ktoś cię zablokował na Facebooku?

Jak sprawdzić, czy ktoś cię zablokował na Facebooku?06.03.2018 16:38

Blokowanie na Facebooku to coś zupełnie innego, niż usuwanie ze znajomych. Po zakończeniu znajomości wciąż można zobaczyć publiczną część profilu tej osoby i rozmawiać przez Messengera. Po zablokowaniu nawet to nie jest możliwe.

Przed oskarżeniem kogoś o blokowanie warto sprawdzić, czy jego profil wciąż jest aktywny. Mógł zostać przez nią zamknięty lub zawieszony przez moderację za nieprzestrzeganie regulaminu.

Sposób 1: zapytaj znajomego

Najprostszym i najłatwiejszym sposobem jest zapytanie wspólnego znajomego, czy nadal widzi profil tej osoby. Jeśli tak, jest bardzo duża szansa, że zostałeś zablokowany.

Sposób 2: sprawdź historię rozmów

Jeśli rozmawialiście przez Messengera, możesz spróbować zgadnąć co się stało z jego pomocą. W komunikatorze lub na stronie otwórz tę rozmowę i sprawdź, czy możesz odpowiedzieć. Jeśli możecie do siebie pisać, nie ma blokady. Komunikat widoczny poniżej pojawi się świeżo po zablokowaniu.

Jeśli wciąż widzisz awatar rozmówcy, ale nie możesz kliknąć w nazwisko użytkownika lub nie możesz zobaczyć jego profilu po kliknięciu, zostałeś zablokowany.

Jeśli prowadzenie rozmowy jest niemożliwe, ale zamiast zdjęcia rozmówcy zobaczysz domyślny awatar Facebooka (kontur postaci), podpis Facebook user albo puste pole zamiast nazwiska, konto zostało zawieszone lub usunięte.

Sposób 3: wyszukaj profil

Prostą metodą na sprawdzenie, czy ktoś skorzystał z blokowania, czy tylko zakończył znajomość jest wyszukanie tej osoby. Jeśli pojawi się w wynikach wyszukiwania w części „Wszystkie”, ale nie w części „Osoby”, jest szansa, że zostałeś zablokowany lub ta osoba usunęła konto.

Podobnie ma się sprawa, jeśli możesz wyszukać profil osoby bez logowania, ale po zalogowaniu już go nie widzisz. Należy jednak pamiętać, że można uniemożliwić znajdowanie profilu.

Oczywiście zawsze można poszukać profilu tej osoby na innym portalu społecznościowym albo zapytać wprost. Jednak jeśli już dochodzi do blokowania, ta osoba na pewno ma konkretne powody.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.