JBL Link Bar, czyli soundbar z Asystentem Google i Android TV trafi do sklepów latem

JBL Link Bar, czyli soundbar z Asystentem Google i Android TV trafi do sklepów latem04.03.2019 13:03
JBL Link Bar w końcu trafi do sklepów (depositphotos)

W maju bieżącego roku minie 12 miesięcy od zaprezentowania pierwszego soundbara fabrycznie wyposażonego w Asystenta Google. Wszystko wskazuje na to, że mimo sporego opóźnienia urządzenie w końcu trafi do sklepów. Według najnowszych informacji, będzie je można kupić latem tego roku, czyli w praktyce rok po rozpoczęciu przedsprzedaży. Urządzenie nadal zapowiada się ciekawie i wiele wskazuje na to, że potencjalnych klientów nie zabraknie.

Mowa jest bowiem o soundbarze, który na tle konkurencyjnych produktów wyróżnia się wbudowanym oprogramowaniem. Pierwszy istotny element to Asystent Google, dzięki któremu sterowanie urządzeniem można sprowadzić wyłącznie do komend głosowych i całość traktować wyłącznie jako inteligentny głośnik. Do tego dochodzi wbudowany Chromecast i Android TV, przez co soundbar stanowi jednocześnie przystawkę do telewizora, która pozwoli wyświetlać na nim treści między innymi z YouTube'a czy lokalnego serwera za pośrednictwem aplikacji Kodi czy Plex.

Źródło informacji o planowanej dostawie w lipcu, źródło: Android Police.
Źródło informacji o planowanej dostawie w lipcu, źródło: Android Police.

JBL Link Bar to głośnik o mocy 100 W, który opcjonalnie można wyposażyć w bezprzewodowy subwoofer o mocy 200 W. Android TV oferuje obraz o rozdzielczości sięgającej 4K. W urządzenie wbudowano 3 wejścia HDMI oraz jeden dodatkowy port HDMI z obsługą ARC, co pozwoli wykorzystać go jako jedyny przewód komunikacyjny z telewizorem.

Podstawowa specyfikacja JBL Link Bar, źródło: Google.
Podstawowa specyfikacja JBL Link Bar, źródło: Google.

Interesującym elementem są wbudowane mikrofony dalekiego zasięgu, co powili urządzeniu dobrze rozumieć polecenia użytkownika bez konieczności mówienia na przykład do mikrofonu w pilocie. JBL Link Bar został wyceniony na niecałe 400 dolarów i powinien trafić do pierwszych klientów w lipcu bieżącego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.