Jest łatka na „czarny pulpit śmierci” w Windowsie, ale pomoże niewielu

Jest łatka na „czarny pulpit śmierci” w Windowsie, ale pomoże niewielu25.05.2018 14:07

Ostatnie dni to wiele problemów dla użytkowników Windowsa 10. W Sieci zaczęło pojawiać się coraz więcej informacji o kłopotach z niedostępnym pulpitem, których nie da się łatwo obejść, a uniemożliwiają korzystanie z komputera. Winowajcą szybko okrzyknięto antywirus Avasta, jednak dotąd wszystko bazowało głównie na domysłach. Twórcy nie potrafili bowiem odtworzyć błędu, który występuje tylko na niektórych konfiguracjach sprzętowych.

Wreszcie znalazło się jednak rozwiązanie. Jak poinformowano na forum Avasta, we współpracy z Microsoftem firmie udało się ostatecznie rozwiązać problem. Winne w tym przypadku faktycznie może być oprogramowanie Avasta, a konkretnie Avast Behavior Shield – ochrona, która w niektórych przypadkach uniemożliwiała skuteczne przeprowadzenie aktualizacji Windowsa 10.

Co ciekawe jednak, podobny problem mogą powodować także inne programy. Trwają prace nad ich wyeliminowaniem, co może sugerować, że winowajcą nie jest w zasadzie Avast, a Microsoft, który nie dostosował swojej aktualizacji Windowsa do oprogramowania działającego na komputerach.

Rozbudowana instrukcja naprawy Windowsa 10 z forum Avasta w większości przypadków i tak kończy się niepowodzeniem.
Rozbudowana instrukcja naprawy Windowsa 10 z forum Avasta w większości przypadków i tak kończy się niepowodzeniem.

Użytkownicy korzystający z Avasta, którzy jak dotąd nie zaktualizowali Windowsa 10 do najnowszej kompilacji 1803 mogą być spokojni. Firma przygotowała już odpowiednią łatkę rozwiązującą problem. Otrzymała ona numer 180524-08 i jest już wypychana do użytkowników. Po jej instalacji aktualizacja systemu powinna odbyć się bez przeszkód i błędów.

Większy problem mają jednak użytkownicy, którzy opisywanego błędu niedostępnego pulpitu już doświadczyli. Teoretycznie system powinno się udać przywrócić do działania bez utraty żadnych danych – potrzeba do tego jedynie wolnego nośnika USB, drugiego (działającego) komputera, około godziny wolnego czasu i gotowości do wykonania próby naprawiania systemu.

To jednak niestety tylko teoria. Jak wspominał wcześniej Adam, proponowane metody w większości przypadków zawodzą i próby naprawy kończą się niepowodzeniem, zaś użytkownicy i tak zmuszani są do reinstalacji systemu i muszą liczyć się z utratą danych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.