Jeszcze się nie dorobiłeś? Trzeba było sprzedawać przedmioty w Second Life

Jeszcze się nie dorobiłeś? Trzeba było sprzedawać przedmioty w Second Life09.11.2015 17:24
fot. pokute Burt z witryny Flickr Second Life

Gra Second Life była kilka lat temu w centrum zainteresowania wielu Internautów, żeby potem odejść nieco w cień. Wbrew pozorom jednak projekt ma się wciąż świetnie, a w dodatku dało się przez te wszystkie lata jego obecności w sieci nieźle na nim zarobić. Jak zdradza szef Linden Labs, studia odpowiedzialnego za projekt, gdyby platformie przyjrzeć się niczym zwykłym krajom, ma ona PKB na poziomie 500 milionów dolarów.

fot. pokute Burt z witryny Flickr Second Life
fot. pokute Burt z witryny Flickr Second Life

Dla szybkiego porównania, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, krajowy produkt brutto dla Polski w 2014 roku wyniósł niemal 535 miliardów dolarów. Second Life ma dużo gorszy wynik, ale i tak lepszy, niż szereg mniej rozwiniętych państw na świecie. Tylko w zeszłym roku projektanci przedmiotów w grze zarobili 60 milionów dolarów. Najpopularniejsze są oczywiście elementy damskiej garderoby, typu buty, bluzki czy sukienki, zwłaszcza wieczorowe. Każdy może spróbować swojego szczęścia w wirtualnym świecie, tworząc własne rzeczy, zarabiając na nich cyfrowe dolary, zaś potem wymieniając je na takie prawdziwe. Dzięki temu fenomen Second Life przyciąga miesięcznie około 900 tysięcy graczy. W czasach świetności było to ponad 1,1 miliona.

Za pierwszy z brzegu przykład sukcesu podaje się jedną dziewczynę, która sprzedawała sukienki za jakieś 4 dolary od sztuki. Łącznie kupiono od niej dotąd koło 300 tysięcy fatałaszków. Nigdy nie jest za późno, aby się wzbogacić, ale w tym momencie zamiast starać się z mozołem rywalizować ze stale rosnącą konkurencją na wirtualnym rynku np. mody, gdzie furorę robią już całe od dawna znane (w Second Life oczywiście) marki, lepiej wstępnie zainteresować się kolejnym krokiem twórców. Przy okazji dorzucenia do gry wsparcia dla gogli VR, zaczęto rozmyślać już nad nową platformą dla maniaków cyberprzestrzeni. Wstępnie ochrzczono ją jako Projekt Sansar. Pojawi się w 2016 roku.

Do współpracy w testach zaproszono najbardziej kreatywne mózgi z Second Life. Oni jako pierwsi przygotują wirtualne doznania, dając innym wstępną inspirację do budowania przestrzeni oraz przeżyć w nierealnym środowisku, otwierającym się przed każdym użytkownikiem z goglami VR na oczach. Z pomocą pakietu Maya Autodeska zademonstrują, jak łatwo przenosić własnoręcznie stworzone obiekty na wschodzącą nową platformę, a z czasem doczeka się ona też wsparcia dla innych programów do modelowania. Będzie ponadto wolny rynek. Pamiętacie, jak pomysłodawca rozwiązania Oculus Rift wieścił kres zwykłych interakcji międzyludzkich z uwagi na przewidywaną popularność nadchodzącej technologii? Ludzie z Linden Labs na to właśnie liczą.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.