Kickstarter wciąż w modzie. Sfinansowano 50 tys. projektów

Kickstarter wciąż w modzie. Sfinansowano 50 tys. projektów22.10.2013 17:39
Marcin Paterek

Jak podaje Kickstarter w najnowszych statystykach, po czterech latach od uruchomienia usługi udało się przekroczyć próg 50 tys. pomyślnie sfinansowanych projektów. Jest to zasługa ponad 5 mln fundatorów, którzy w blisko 11,6 mln datków wysupłali ze swoich kieszeni łącznie 838 mln dolarów. Nie wszystkim jednak udało się osiągnąć sukces — gdyby internauci z powodzeniem ufundowali każdy pomysł, suma ta byłaby o 94 mln dol. większa.

Łącznie liczba uruchomionych kampanii zbliża się do 119 tysięcy. Najprężniej działają pod tym względem osoby z branży filmowej, które zgłosiły ponad 30 tys. projektów. Z kolei najwięcej pieniędzy potrzebują twórcy gier — na ten cel prosili w sumie o 183,5 mln dolarów. Natomiast z samym zbieraniem datków najlepiej radzą sobie tancerze, którym udało się sfinansować ponad 71 proc. pomysłów (przeciętnie jest to niecałe 44 procent). Co ciekawe, szansę powodzenia projektu można przewidzieć już po upływie 36 godzin od jego opublikowania. Trójce naukowców z Politechniki Federalnej w Lozannie udało się stworzyć mechanizm (PDF), którego skuteczność w przewidywaniu wyników na podstawie obserwacji Twittera i wpływających datków w tym czasie wyniosła 84 procent.

Dziś trudno wyobrazić sobie świat bez crowdfundingu — dzięki zapoczątkowanej przez Kickstartera modzie udało się ukończyć wiele projektów, które w przeciwnym razie być może nigdy nie ujrzałyby nawet światła dziennego. Koronnym przykładem jest zegarek Pebble, którego twórcy potrzebowali 100 tys. dolarów, a otrzymali ponad 10 milionów. Nie brakuje też przykładów zaprzepaszczonych szans, jakim był choćby nieudany debiut konsolki Ouya.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.