Kłopot ze znalezieniem stron w Google? To skutek zmian w algorytmach wyszukiwania

Kłopot ze znalezieniem stron w Google? To skutek zmian w algorytmach wyszukiwania10.07.2018 11:52

Jeśli od wczoraj doświadczasz kłopotów ze znalezieniem mniej popularnych, ulubionych stron w mobilnej wersji wyszukiwarki Google, to jest na to wyjaśnienie. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w wyszukiwarce zmodyfikowano zasady pozycjonowania stron na liście. Od teraz witryny, które wolno się ładują, znajdą się w rankingu niżej, przez co może być je trudniej odszukać.

Pierwsze zapowiedzi takich zmian pojawiły się jeszcze w styczniu bieżącego roku. Wtedy nie było jednak wiadomo, kiedy dokładnie zostaną zaimplementowane. Teraz wpis na blogu Google został zaktualizowany i informuje, że od wczoraj nowe algorytmy trafiają do użytkowników. Najpewniej, jak w każdym takim przypadku, zmiany nie będą jednak od razu widoczne dla każdego. Choć nie podaje się szczegółów, to można przypuszczać, że dotrą do wszystkich użytkowników Google jeszcze w lipcu.

Google tłumaczy jak podejść do tematu wydajności w Androidzie w poradnikach dla deweloperów. Na tapecie przede wszystkim wydajność aplikacji.
Google tłumaczy jak podejść do tematu wydajności w Androidzie w poradnikach dla deweloperów. Na tapecie przede wszystkim wydajność aplikacji.

Zmiany w pozycjonowaniu mają na celu polepszenie wrażeń z przeglądania Internetu na smartfonach. W końcu to tutaj szybkość ładowania stron ma duże znaczenie – często do Internetu w smartfonie sięga się pod wpływem impulsu, by szybko dotrzeć do jakichś informacji. Nowe algorytmy w Google będą więc mniej promować strony, których ładowanie pozostawia wiele do życzenia.

Co ciekawe jednak, wydajność nie jest priorytetowym kryterium. Wciąż cenione przez czytelników strony (nawet jeśli ładują się dość wolno), będzie można stosunkowo łatwo znaleźć na pierwszych stronach mobilnej wyszukiwarki. Na koniec warto również dodać, że te same algorytmy działają już od dłuższego czasu w wyszukiwarce Google uruchamianej na komputerach. Nowością jest więc jedynie rozszerzenie zakresu ich działania – od teraz dotyczyć będą także pozycjonowania w mobilnej wersji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.