Koniec pewnej epoki nie tylko dla Apple: globalna sprzedaż smartfonów maleje

Koniec pewnej epoki nie tylko dla Apple: globalna sprzedaż smartfonów maleje28.04.2016 15:12

Wczoraj informowaliśmy o wynikach finansowych Apple, które na koniec kwartału finansowego odnotowało spadek zarówno przychodów, jak i liczby sprzedanych iPhone’ów. Dziś wiadomo już, że dotyczy to nie tylko Apple.

Przy okazji przytaczania wyników, według których sprzedaż smartfonów spadła w ostatnim kwartale w stosunku do analogicznego okresu w roku zeszłym o 16%, a przychody o 13%, zaznaczaliśmy, że nie musi to wcale oznaczać problemów wyłącznie Apple’a. Dziś te prognozy się potwierdzają – według opublikowanych przez ZDNet statystyk, mamy do czynienia z pierwszym od roku 1996 globalnym spadkiem szeroko pojętych smartfonów.

Dotyczy to wszystkich największych graczy, którzy opublikowali już swoje wyniki: zebrane przez Strategy Analytics dane świadczą, że w przypadku Samsunga liczba sprzedanych smartfonów spadła z 82,7 do 79 mln urządzeń. Niemniej Huawei sprzedał 11 mln urządzeń więcej, co ostatecznie potwierdza, że ten producent znajduje się aktualnie w czołówce.

Niemniej już w przypadku Xioami nastąpił spadek o 300 tys. sztuk – w minionym kwartale Chińczycy sprzedali 14,3 mln smartfonów. Ogółem, według danych SA, w pierwszym kwartale finansowym 2016 roku sprzedano 334,6 mln urządzeń, co stanowi spadek o 10 mln, czyli 3%.

Można oczekiwać, że w ciągu najbliższych dni eksperci i analitycy będą się głowić nad kolejnymi powodami takiego stanu rzeczy: zapewne nie zabraknie stwierdzeń o niskiej innowacyjności kolejnych serii najpopularniejszych urządzeń, z czym trudno się nie zgodzić. Trzeba jednak otwarcie stwierdzić, że rynek po prostu nasycił się smartfonami, a koniec Prawa Moore’a wcale nie musi być jedynym zwiastunem zastoju, jaki czeka nas w ciągu najbliższych miesięcy, a może lat w IT.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.