Koniec sprzedaży na żywo na Facebooku. Padła data

Koniec sprzedaży na żywo na Facebooku. Padła data08.08.2022 07:41
Transmisja sprzedażowa na Facebook. To koniec sprzedaży odzieży
Źródło zdjęć: © Getty Images | lOvE

Facebook wycofuje się ze sprzedaży na żywo. Usługa Live Shopping zostanie wyłączona jeszcze w tym roku. To spory cios dla osób, które opierały swój biznes na takim działaniu. Szczególnie popularna była sprzedaż odzieży i kosmetyków.

Transmisje sprzedażowe na Facebooku to chleb powszedni. Bardzo często można natknąć się na wielogodzinne strumienie, podczas których oglądający są zachęcani do wydania pieniędzy na prezentowane produkty. Jest to popularna metoda sprzedaży odzieży i kosmetyków. Niebawem jednak temat całkowicie przestanie zajmować użytkowników serwisu Facebook.

Meta ogłosiła bowiem, że już niebawem usługa Live Shopping nie będzie już dostępna na Facebooku. Podano nawet datę zakończenia jej działania. Transmisje sprzedażowe zostaną wyłączone od 1 października 2022 roku. Od tej chwili nie będzie już możliwości tworzenia list produktów podczas strumieniowania wideo.

W oficjalnym stanowisku Meta informuje, że serwisy będą skupiać się na Rolkach na Facebooku i Instagramie, czyli krótkich formach wideo. Można w nich oznaczać produkty, które chcemy sprzedać.

Jednak osoby, które chcą prowadzić sprzedaż w formie relacji na żywo, nie zostały na lodzie. Meta informuje, że z funkcji Live Shopping będzie można nadal korzystać na Instagramie. Jest to jednak tylko połowicznie satysfakcjonujące rozwiązanie. Jeśli ktoś latami budował zasięgi na Facebooku, to nagła zmiana kanału sprzedaży może wiązać się ze spadkiem liczby potencjalnych klientów.

Likwidacja usługi pozwalającej na długie transmisje wydaje się być dość jasnym sygnałem, w jaką stronę zmierzają Facebook i Instagram. Niedawno poinformowano, że do 2023 roku około 1/3 wpisów, z którymi spotkamy się w serwisach należących do Marka Zuckerberga, nie będzie pochodzić z kont, które obserwujemy. Zamiast tego będziemy karmieni treściami sugerowanymi przez algorytm.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.