Konto SkyDrive zamknięte po wczorajszym felietonie

Konto SkyDrive zamknięte po wczorajszym felietonie01.03.2012 13:22

We wczorajszym felietonie na temat Windows 8 zlinkowałem galerię zrzutów ekranu z nowego systemu, którą opublikowałem na SkyDrive. Wydawało się to dobrym pomysłem, skoro jedno i drugie reklamowane jest jako nowy tandem. Ciężko powiedzieć, czy to ze względu na niewybredny ton felietonu, czy może raczej na ruch przekierowany do galerii z naszego serwisu, dzisiaj z rana spotkała mnie taka niespodzianka:

Dla tych, co niedowidzą - komunikat twierdzi, że konto SkyDrive (moje prywatne, na którym oprócz opublikowanej galerii trzymam jeszcze mnóstwo innych rzeczy) zostało zamknięte. Tragedii nie ma, bo dane leżą jeszcze w innych miejscach, ale co dalej? Link do pomocy technicznej okazuje się, że nie działa w Chrome. Dopiero w Internet Explorerze 8 dowiedziałem się, że pomocy technicznej dla naszego dzikiego regionu nie ma i mogę skorzystać z opcji "English - Worldwide". Z tą ponurą perspektywą zacząłem wypełniać formularz zastanawiając się, co teraz będzie, skoro nie wprowadziłem drugiego czynnika uwierzytelniania (numeru telefonu komórkowego). Czemu? No bo komórki z naszego kraju nie są niestety obsługiwane przez Windows Live. Wśród krajów na literę P można znaleźć Pakistan, ale nie Polskę.

Efektem tej historii jest brak dostępu do galerii zrzutów z Windows 8 - postaramy się wrzucić ją w inne miejsce. Morał jest jednak dużo ciekawszy. Po pierwsze, trzymając dane w chmurze trzeba nieustannie zadawać sobie pytanie, co by było, gdyby nagle zniknęły. Wydawałoby się, że wraz z tego typu rozwiązaniami idea backupu danych może odejść do lamusa (Microsoft, Google i inni operatorzy chmur prześcigają się w zapewnianiach, czego to nie robią by nasze dane były bezpieczne), ale jak widać trzeba patrzeć na to przez palce. Po drugie, jeśli blokada konta jest efektem tego, że SkyDrive nie był w stanie udźwignąć ruchu przekierowanego do galerii z newsa na dobrychprogramach, to należy poddać w wątpliwość możliwości skalowania tej usługi. Nie ze względów technicznych - infrastruktura Windows Live bez dwóch zdań dałaby radę i dużo większym wyzwaniom - tylko ze względu na politykę ograniczeń, która najwyraźniej spowodowała podniesienie jakiejś flagi. Pytanie, jaka (i kiedy) będzie teraz reakcja Microsoftu na ten problem...

** Aktualizacja**, 01.03.2012, 23:00

Ciąg dalszy tej historii to dwa kontakty z różnych działów pomocy technicznej. Pierwszy w odpowiedzi na moje zgłoszenie przyszedł od zespołu "Windows Live ID Escalation Team" i okazał się kompletnie nietrafiony. Pracownik stwierdził, że moje konto Windows Live nie jest zablokowane i jeśli mam z nim jakiś problem, powinienem zresetować hasło. Po wyjaśnieniu, że problem dotyczy SkyDrive, ucieszył się że logowanie działa prawidłowo i odesłał do witryny www.windowslivehelp.com z sugestią poszukania tam kontaktu do zespołu od SkyDrive.Drugi kontakt nastąpił w wyniku eskalacji problemu przez pracowników polskiego oddziału Microsoft, za co bardzo dziękuję, bo okazał się skuteczny. Mail od zespołu "Windows Live SkyDrive Online Safety Customer Support" poinformował, że konto powinno już funkcjonować prawidłowo i wszystko rzeczywiście wróciło do normy. Galeria zrzutów ekranu z Windows 8 znów jest zatem dostępna.

Szkoda, że nie otrzymałem przy tym wyjaśnienia, co spowodowało zablokowanie konta i jak uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości. Pocieszające jednak, że problem udało się rozwiązać. Niemniej wydaje się, że gdyby problem dotknął przeciętnego użytkownika i nie znalazł się w świetle reflektorów, jego rozwiązanie byłoby bardziej karkołomne. Na pocieszenie dodam, że gdyby odpukać - komuś przytrafiła się podobna historia - pracownicy polskiego oddziału naprawdę starają się pomóc.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.