Leroy Merlin poskarżył się Facebookowi. Krytycy sklepu zostali zbanowani

Leroy Merlin poskarżył się Facebookowi. Krytycy sklepu zostali zbanowani05.04.2022 15:05
Leroy Merlin wciąż działa w Rosji.
Źródło zdjęć: © Getty Images

Leroy Merlin uparcie pozostaje na rosyjskim rynku i jak na razie nie zanosi się na to, aby w tej materii coś się zmieniło. Tymczasem sieć sklepów w obliczu krytyki zgłosiła profil Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin, który w konsekwencji został usunięty z Facebooka.

Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin zrzeszał na Facebooku grono krytyków sieci Leroy Merlin za pozostawanie na rosyjskim rynku. Nieprzychylne komentarze pozostawiane na profilu nie przypadły gustu polskiemu oddziałowi Leroy Merlin. Ten zgłosił Facebookowi nadużycie polegające na wykorzystaniu przez krytyków loga i nazwy firmy. Ostatecznie konto zostało usunięte z platformy.

Aktywiści już wcześniej nagrabili sobie u Leroy Merlin, organizując manifestacje pod sklepami mające na celu zbojkotowanie marki. "Organizujemy cotygodniowe protesty pod sklepami Leroy Merlin – firmy, która nie tylko nie opuściła Rosji, ale w obliczu okrutnej wojny zaplanowała ekspansję, cynicznie wykorzystując etyczne decyzje konkurencji" – pisali na Facebooku inicjatorzy akcji "Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin".

Leroy Merlin zgłosił konto Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin., Źródło zdjęć: © Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin
Leroy Merlin zgłosił konto Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.
Źródło zdjęć: © Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin

– Jesteśmy wstrząśnięci działaniem Leroy Media Polska, które próbuje zamykać usta swoim krytykom. W ten sposób runęła narracja, którą próbuje budować polski oddział firmy, według której nie ma on nic wspólnego z szaleńczymi działaniami własnej francuskiej centrali. Niestety okazuje się, że Leroy-Merlin Polska Sp. z o.o., również uczestniczy w tym procederze, co potwierdza informacja przekazana nam przez firmę Facebook – wyjaśnia w wiadomości wysłanej do mediów Dominik Gąsiorowski, przedstawiciel ruchu "Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin".

Internauci wzywają do bojkotu

SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji ustaliła, że francuski hipermarket budowlany był najczęściej wymienianą marką w kontekście bojkotu. Brand Health Index sieci Leroy Merlin, czyli stosunek liczby pozytywnych komentarzy do negatywnych, wynosi obecnie 0,37, a nawoływania do bojkotu marki nie ustają.

Sama informacja o wypowiedzi ukraińskiego Ministra Obrony Ołeksija Reznikowa krytykującej firmę za pozostanie na rosyjskim rynku wygenerowała zasięgi na poziomie 17 mln wyświetleń i była udostępniana na wszystkich platformach społecznościowych w języku angielskim, polskim, ukraińskim i francuskim.

– Polski oddział Leroy Merlin próbował załagodzić sytuację – 11 marca na jego oficjalnym facebookowym profilu pojawiła się informacja o organizacji pomocy dla Ukraińców i zapewnienie, że nie ma żadnego wpływu na decyzje spółki-matki. Jednak ta wypowiedź tylko rozzłościła Internautów i zyskała ponad 12 tys. reakcji wyrażających gniew oraz zaledwie 35 "serduszek" – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.