LG V40 wyróżni się liczbą kamer. Konkurenci także mają dostać więcej obiektywów

LG V40 wyróżni się liczbą kamer. Konkurenci także mają dostać więcej obiektywów27.06.2018 12:42

Po wprowadzeniu wycięć na ekranie, wielu producentów smartfonów postanowiło rozpocząć kolejny wyścig, który tym razem będzie dotyczył liczby kamer. Prawie standardem stały się podwójne kamery z tyłu, więc najwyższy czas, aby… zacząć montować jeszcze więcej obiektywów.

Według nieoficjalnych informacji potrójna kamera ma zostać zastosowana w topowej wersji Samsunga Galaxy S10. Kamera składająca się z trzech obiektywów ma trafić również do iPhone’a X Plus. Nie będą to jednak jedyne nowe smartfony, które otrzymają większą liczbę kamer.

Jak informuje serwis Android Police, nowy smartfon LG będzie wyposażony w aż pięć kamer. W następcy modelu V30, który prawdopodobnie będzie nazywał się V40, producent zastosuje dwie kamery z przodu. Oczekuje się, że zostaną one wykorzystane m.in. do wprowadzenia bardziej złożonej funkcji rozpoznawania twarzy, która podobnie jak Face ID w iPhonie X, będzie skanowała twarz w 3D.

Pozostałe trzy kamery znajdą się z tyłu. Jedna z nich będzie używana do podstawowych zdjęć. Natomiast nie znamy jeszcze przeznaczenia dwóch pozostałych. Możemy jednak spodziewać się szerokokątnego obiektywu, który stosowany jest w obecnych smartfonach LG. Z kolei trzecia kamera może zostać użyta do uzyskania bezstratnego zoomu lub lepszego efektu rozmytego tła.

LG V30
LG V30

W środku LG V40 ma znaleźć się procesor Snapdragon 845. Wysoką jakość dźwięku na słuchawkach zapewni natomiast układ Quad DAC. Ekran najpewniej zostanie wykonany w technologii OLED, która ma być zarezerwowana właśnie dla serii V. Na górze wyświetlacza pojawi się wycięcie, podobnie jak w niedawna zaprezentowanym LG G7.

Trzy kamery z tyłu znajdziemy już w Huaweiu P20 Pro. Trzeba podkreślić, że dostarczają one naprawde świetnych zdjęć, zwłaszcza w gorszych warunkach oświetleniowych. Nie można więc mówić, że potrójny aparat to tylko chwyt marketingowy. Najpewniej w innych drogich smartfonach znajdzie on zastosowanie i możliwe, że pozytywnie wpłynie na możliwości aparatu.

Mamy jednak obawy dotyczące urządzeń ze średniej półki. Dziś wiele z nich posiada podwójną kamerę, która często wypada dobrze wyłącznie w reklamach i drugi obiektyw nie ma odczuwalnego wpływu na zdjęcia. Ponadto chociażby Samsung Galaxy S9 czy Google Pixel 2 XL udowadniają, że jedna kamera nie musi oznaczać gorszych zdjęć. W związku z tym, nie zawsze większa liczba obiektywów to lepsza jakość, czasami po prostu lepiej sięgnąć po jedną, ale dobrą kamerę. Niestety, w przypadku wybranych tańszych smartfonów może dojść do kolejnego wyścigu – trzy kamery z tyłu zawsze będą lepiej wyglądać na sklepowych półkach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.