mBank ma nową aplikację: wysyp nowości i biometria na Androidzie

mBank ma nową aplikację: wysyp nowości i biometria na Androidzie12.04.2017 12:13

mBank przyciągnął wielu bardziej zaawansowanych użytkowników metką banku, który ma oferować więcej, jeśli chodzi o usługi bankowości elektronicznej. Z naciskiem na mobilne usługi bankowości elektronicznej. Nie sposób jednak z czystym sumieniem stwierdzić, że aplikacja mBanku rzeczywiście rozwija się na tyle prężnie, by wyróżniać się na tle konkurencji. Wszyty Android Pay i troska o oszczędnośćDziś mBank zaprezentował swoją nową aplikację, którą znaleźć można już w naszej bazie. Zmian rzeczywiście jest sporo. Pojawiają się one już po uruchomieniu aplikacji: odtąd panel logowania jest widoczny od razu.

[1/2]
[2/2]

W nowej wersji nie chodzi jedynie o solidnie przebudowany interfejs. W tej kwestii uwagę przyciąga jednak półokrąg ulubionych. Z prawej strony ekranu wysunąć można nowy panel nawigacyjny, na którym osadzić można najczęściej wykorzystywane przyciski. Powinny być one wygodne w użyciu nawet przy obsłudze aplikacji jedną ręką na dużych wyświetlaczach.

Kolejną godną uwagi nowość stanowi panel Tempo wydatków, na którym aplikacja prezentuje tempo wydawania środków z konta z danego miesiąca i nakłada je na dane z trzech ostatnich miesięcy. Ustawić można w aplikacji także określone powiadomienia push: w ten sposób klient może zostać powiadomiony o tych rodzajach operacji na rachunku, jakie sam wybierze w ustawieniach.

mBank może się także pochwalić, że jako pierwszy polski bank wszył Android Pay w samą aplikację. Odtąd użytkownicy, którzy posiadają urządzenie z modułem NFC, wykorzystywali oddzielną aplikację od Google. mBank proponuje dokonywanie transakcji opartych na emulacji karty płatniczej we własnej aplikacji mobilnej.

Biometria to na razie krok w tył

Logowanie do konta jest już możliwe za pomocą odcisku palca także na Androidzie. mBank już wcześniej weryfikował użytkownika na podstawie jednego składnika: był nim ukryty w polu formularza PIN. Teraz jedyny składnik w postaci logowania może wydrukować każdy na podstawie zdjęcia dłoni faktycznego klienta w wysokiej rozdzielczości.

Zapytaliśmy o to, twórców aplikacji, jednak usłyszeliśmy jedynie, że funkcję można przecież zawsze wyłączyć. mBank popełnia zatem błędy innych producentów, którzy wychodzą z założenia, ze dane biometryczne stanowić mogą login i hasło, gdy są jedynie jawnym loginem.

W stosunku do logowania PIN-em, odcisk palca stanowi zatem pod względem bezpieczeństwa krok w tył. Czego jednak nie robi się dla wygody klienta. Szczególnie w czasach, gdy prywatność i bezpieczeństwo stanowią usługę premium. Najnowszą wersję programu znaleźć można w naszej bazie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.