mBank podnosi się z kolan: usunął awarię i zabiera się za sprzątanie

mBank podnosi się z kolan: usunął awarię i zabiera się za sprzątanie21.06.2016 13:37

Konsekwencje wczorajszej awarii systemu płatniczego mBanku będą trwały jeszcze pewnie całymi tygodniami, nie można także wykluczyć odpływu klientów. Niemniej awaria została już usunięta, a mBank musi stanąć twarzą w twarz z krajobrazem po burzy.

Sprawę skomentował dla serwisu Wirtualne Media rzecznik mBanku, Krzysztof Olszewski. Według jego słów, priorytetem w tej chwili, już po przywróceniu sprawności systemowi, jest możliwie jak najszybszym dostarczeniem nowych kart tym, którzy utracili je na przykład w podczas próby wypłaty środków w bankomacie.

Rzecznik banku, co chyba nikogo nie dziwi, biorąc pod uwagę liczbę zgłoszeń niezadowolonych klientów w mediach społecznościowych, nie poinformował o szacunkowej liczbie osób, która mogła stracić kartę. Nie jest znany także sposób, w jaki mBank chce przyśpieszyć procedurę wydawania nowych kart. W normalnych okolicznościach, na przykład po zagubieniu karty przez klienta, nowa karta może trafić do niego nawet… po miesiącu.

Informujemy, że klientami, których dotknęła wczorajsza sytuacja, będziemy kontaktować się indywidualnie, więcej: https://t.co/JEImUTxf5v

— mBank (@mBankpl) 21 czerwca 2016Oczywiście w aktualnych warunkach byłoby to niezwykle problematyczne. Rzecznik banku zaleca poszkodowanym wykorzystywanie systemu płatności BLIK, dzięki któremu wypłacać środki można bez karty w ponad połowie polskich bankomatów, o czym pisaliśmy wcześniej. Do otrzymania nowej karty wystarczy skontaktować się z infolinią lub z pracownikiem placówki mBanku.

Ponadto, jak zaznacza Olszewski, możliwe jest w uzasadnionych przypadkach domaganie się od mBanku rekompensaty – mowa o sytuacjach, w której klient doświadczył jakichkolwiek strat. Niestety nie zostały poruszone kwestie powodu awarii oraz zażaleń klientów na brak jasnych informacji o niej oraz problemy z komunikacją z bankiem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.