Awaria w mBank. Nie działa BLIK, bankowość internetowa i szybkie przelewy (aktualizacja)
mBank ma problem ze swoimi usługami. Jak wynika z raportów użytkowników zgłaszanych w serwisie DownDetector, wielu osobom nie działa bankowość internetowa oraz szybkie płatności przelewami i BLIK-iem. Użytkownicy banku informują o awarii na łamach oficjalnego Facebooka mBanku.
Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria. Bank odpowiada na posty indywidualnie i w chwili pisania niniejszego tekstu nie poinformował oficjalnie o problemach na szerszą skalę. Z raportów wynika jednak, że usterka jest poważna, bo dotyczy użytkowników w zasadzie w każdej części kraju, a głównie w okolicy Warszawy, Katowic czy Trójmiasta. W ciągu ostatnich minut do serwisu DownDetector napłynęło kilkaset zgłoszeń.
Z postów klientów banku na Facebooku wynika, że problemy są różnego rodzaju. Jeden z użytkowników zwraca uwagę, że aplikacja bankowości po prostu bardzo wolno działa, ktoś inny komentuje, że nie może z niej skorzystać, bo Usługa jest w tej chwili niedostępna. Wiele osób skarży się na brak możliwości realizacji szybkich przelewów oraz opcji skorzystania z BLIK-a.
W swoich odpowiedziach mBank dziękuje za zgłoszenia i zapewnia, że analizuje sprawę, jednak nie tłumaczy, co jest przyczyną usterki. Można więc zakładać, że sprawa jest na tyle świeża, że programiści dopiero analizują, jak rozwiązać ten problem.
Aktualizacja, godz. 13:20
Niemal równo z naszą publikacją, mBank potwierdził problemy z bankowością w oficjalnym poście i prosi użytkowników o cierpliwość.
Przy okazji pojawia się potwierdzenie, że problemy dotyczą m.in. BLIK-a. Obsługa kart nie powinna być jednak dotknięta usterką i to właśnie przy ich pomocy mBank zaleca teraz płacić.
Aktualizacja, godz. 15:20
mBank poinformował, że problemy zostały już rozwiązane. Od godziny 15:00 wszystkie usługi powinny działać sprawnie i bez opóźnień.