Meta Verified, czyli płatny Facebook. Musk wytyczył trend?

Meta Verified, czyli płatny Facebook. Musk wytyczył trend?06.07.2023 11:25
Płatny Facebook?
DENIS CHARLET

Meta Verified to nowa usługa, z której można korzystać na Facebooku i Instagramie. Pozwoli ona na tzw. weryfikację konta, która będzie miała je uwiarygodnić w oczach użytkowników. Przypomina nieco Twitter Blue, prawda?

Meta naśladuje Twittera i oferuje specjalną płatną subskrypcję. Meta Verified pozwoli na pozyskanie specjalnej plakietki, która potwierdza, że właściciel konta jest faktyczną osobą. Użytkownicy będą natomiast wiedzieć, że konto zostało uwierzytelnione. Ponadto plakietka będzie rzecz jasna chronić przed podszywaniem się pod danego użytkownika.

Z oficjalnego komunikatu Meta dowiadujemy się też, że subskrypcja zapewni dostęp do ekskluzywnej zawartości. Będą to naklejki do wykorzystania w relacjach na Facebooku i Instagramie. Oprócz tego dostępnych będzie 100 gwiazdek, którymi będzie można wspierać innych twórców.

Meta Verified ułatwi też kontakt z działem wsparcia firmy. Osoby, które zdecydują się opłacić subskrypcję, będą miały zapewnioną możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem działu wsparcia, dzięki czemu rozwiązywanie problemów ma być łatwiejsze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Meta Verified - cena w Polsce

Cena Meta Verified to 11,99 dolarów w przeglądarce i 14,99 dolarów w aplikacji mobilnej. W Polsce usługa zostanie udostępniona w najbliższym czasie i będzie kosztować odpowiednio 65 i 80 zł.

Aby uruchomić usługę, konieczne jest odwiedzenie Centrum kont Meta. Następnym krokiem jest wybranie konta, dla którego chcemy wykupić subskrypcję oraz ustawić metodę comiesięcznej płatności. Kolejny etap to wykonanie i przesłanie zdjęcia dokumentu potwierdzającego tożsamość i zweryfikowania się przy wykorzystaniu nagrania wideo.

Niedawno podobną usługę w postaci Twitter Blue udostępniono użytkownikom Twittera. Płatna weryfikacja kont w serwisie wzbudziła spore kontrowersje, ale pomysł najwidoczniej spodobał się konkurencji, która zdecydowała się na wdrożenie podobnej subskrypcji. Jak oceniacie pomysł na płatną weryfikację konta na Facebooku? Będziecie korzystać z Meta Verified?

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.