Microsoft automatyzuje przenoszenie poczty z Gmaila na Outlook.com

Microsoft automatyzuje przenoszenie poczty z Gmaila na Outlook.com12.12.2013 11:56

Jeśli medialna kampania Scroogledprzekonała kogoś, że Google to firma, która interesuje się jegożyciem daleko bardziej, niż pozwala na to zwykła ludzka przyzwoitość,i myśli, by z usług wyszukiwarkowego giganta zrezygnować, to powinienprzyjrzeć się bliżej temu, co właśnie zaoferował Microsoft w swojejdarmowej usłudze poczty elektroniczej Outlook.com.W wyjściu z ekosystemu usług sieciowych Google'a najtrudniejszejest zrezygnowanie wcale nie z wyszukiwarki, lecz z poczty Gmail.Jeśli ktoś przez ostatnie lata wypełnił swoją skrzynkę setkamikontaktów i gigabajtami wiadomości, oznaczonych etykietami,posortowanych w odpowiedni dla siebie sposób automatycznymi filtrami,to przeniesienie się do innej usługi pocztowej jest zadaniemmożliwym, ale ogromnie czasochłonnym.[img=outlookcom]Teraz Microsoft rozpoczął wprowadzanie do Outlook.com mechanizmu,który pozwala na przeniesienie krok po kroku wszystkich wiadomości ikontaktów ze skrzynki Gmaila. Pilotujący ten projekt menedżerMicrosoftu Naoto Sunagawa tak pisze o całym procesie: strukturatwojej skrzynki odbiorczej, włącznie ze statusemprzeczytane/nieprzeczytane twoich wiadomości, zostaje zachowana. Nowenarzędzie nawet samo ustawi adres Gmail tak, byś mógł dalej wysyłaćpocztę z adresu @gmail.com bezpośrednio z Outlook.com, jeśli tylkotego chcesz. Aby przenieść skrzynkę, wystarczyzalogować się pod adresnarzędzia, korzystając ze swoich danych w Windows Live. Następniewystarczy ustawić opcje przenoszenia (np. skopiowanie poczty Gmaila wnowy zestaw folderów) i kliknąć przycisk Start. Teraz czas naprzyznanie microsoftowej aplikacji uprawnień dostępu do Konta Google,a gdy już to zrobimy, poczta zacznie być w całości kopiowana doOutlook.com. W samej skrzynce gmailowej nie zostaną poczynione żadnezmiany. Przekierowanie poczty trzeba już bowiem ustawić sobieręcznie, w gmailowej zakładce Przekazywanie i POP/IMAP –szczegóły, jak to zrobić, zostaną przez Microsoft wysłane pocztą.Redmond twierdzi, że zOutlook.com, usługi znanej niegdyś jako Hotmail, korzysta obecnie 400mln internautów. Dla porównania, w połowie 2012 roku Googleutrzymywało, że z Gmaila aktywnie korzysta (cokolwiek by to miałoznaczyć) 425 mln internautów – i liczba ta ma dynamicznierosnąć, przede wszystkim za sprawą rosnącej liczby aktywacji urządzeńz Androidem, które bez założenia konta w Gmailu nie dadząużytkownikowi dostępu do sklepu z aplikacjami Google Play. Microsoftutrzymuje jednak, powołując się na badania firmy Ipsos, że jednaczwarta użytkowników Gmaila, gdyby tylko mogła, chętnie by zmieniładostawcę poczty.Internauci, według badań Ipsos,szukać mają bowiem poczty, która nie zakłóca reklamamidoświadczenia komunikacji,oferuje zaawansowane filtry antyspamowe, przynosi zrozumiałyinterfejs użytkownika, oraz nie skanuje treści wiadomościby lepiej targetować reklamy.Usługą pocztową, która najlepiej miałaby to wszystko realizować, jestoczywiście Outlook.com, będący naturalnym wyborem dlawszystkich tych, którzy chcieliby zmienić swoją skrzynkę e-mailową.Niestety Microsoft nieprzypomniał, że od skrzynki pocztowej oczekuje się przede wszystkimdostępności i niezawodności, a tymczasem pod tym względem Outlook.comnie sprawdza się aż tak dobrze. W tym roku miał już przynajmniej dwiepoważne awarie, w marcu i w sierpniu, kiedy to usługa nie byładostępna dla części użytkowników nawet przez kilka dni. Do tego niewiadomo, ile jeszcze firma zdoła utrzymywać darmową pocztę bez reklam– w ostatnim raporcie z wyników w pierwszym kwartale rokufinansowego przyznano się do spadku przychodów z reklam o 31% wstosunku rok do roku, wskazując że jest to efekt rezygnacji z reklamw usłudze pocztowej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.