Microsoft bije poniżej pasa – Windowsem przekonuje, że Chrome to kiepska przeglądarka

Microsoft bije poniżej pasa – Windowsem przekonuje, że Chrome to kiepska przeglądarka04.08.2016 23:10

Pamiętacie czerwcową kampanię Microsoftu, pełną dowodów na to, jak fatalnie Chrome wypada w porównaniu do Edge'a przy pracy bez zasilania? Microsoft się nie poddaje i kontynuuje wytykanie wad konkurencyjnym przeglądarkom. W lipcu Rudy Huyn, znany użytkownikom Windows Phone'a, zamieścił zrzut ekranu powiadomienia zachęcającego do przesiadki na Edge'a. Powiadomienia takie pokazują się coraz większej grupie użytkowników, także Firefoksa.

Microsoft Edge Experiment: Battery Life

Czerwcowa kampania udowadniała, że w Edge'u można oglądać filmy o wiele dłużej, niż w innych przeglądarkach. Oczywiście jest w tym ziarno prawdy – Chrome nie należał i nadal nie należy do najoszczędniejszych. Jednak o ile poprzednia kampania ograniczyła się do prezentującego „eksperyment” filmu, bieżące działania Microsoftu to już przesada. Użytkownicy nieszczęsnego Windowsa 10, jakby nie mieli mało problemów, otrzymują powiadomienia systemowe o tym, że przeglądarka „pożera” akumulator i lepiej używać Edge'a.

Wojna z przeglądarkami konkurentów, a zwłaszcza z dominującym na rynku Chromem, została przeniesiona na wyższy poziom. W powiadomieniu użytkownik jest informowany także, że jeśli będzie używał Edge'a, jego laptop popracuje o 36% dłużej z dala od ładowarki. To zapewne prawda, ale trzeba jeszcze pamiętać, że rezygnując z Chrome'a czy Firefoksa porzuci też swoje ulubione dodatki czy choćby porządnego menedżera pobierania. Przypominam, że w tej chwili Edge ma całe 13 dodatków. Nawet Safari na początku miała więcej. Kampania raczej nie pomaga – Chrome niezmiennie dominuje na rynku, Edge jeszcze długo nie wyjdzie z cienia Internet Explorera, a Microsoft raz za razem strzela sobie w stopę.

netmarketshare.com
netmarketshare.com

Google oczywiście nie pozostaje dłużny. Wykorzystując swoją potężną pozycję uniwersalnej wyszukiwarki, którą znają wszyscy internauci, proponuje użytkownikom korzystanie z Chrome'a. Wystarczy wejść na stronę Google.com albo dowolnej innej usługi, by dostać propozycję pobrania Chrome'a wraz z zapewnieniem, że w tej przeglądarce wszystko będzie działać lepiej. Microsoft próbował zrobić to samo z Bingiem i Edgem, ale z taką wyszukiwarką może tylko pomarzyć o popularności Chrome'a. Trzeba jeszcze wspomnieć, że Edge jest w powijakach, a Chrome, choć niedoskonały, ma bardzo dużo do zaoferowania.

Rzecznik Microsoftu poinformował, że wiadomość to element systemu porad, które można w każdej chwili wyłączyć. Wskazówki zostały zaprojektowane, by pomóc oswoić się z nowym systemem operacyjnym i mają podpowiadać, co jeszcze można zrobić, by nowiutki laptop działał na akumulatorze dłużej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.