Microsoft nie goni Sony, pracuje nad odzyskaniem zaufania konsolowców

Microsoft nie goni Sony, pracuje nad odzyskaniem zaufania konsolowców12.10.2015 15:25

Spośród dwóch konsol najnowszej generacji to PlayStation 4 sprzedaje się najlepiej i Sony regularnie nam o tym przypominało. Firma Microsoft bardziej kryła się z wynikami Xboksa One, ale fakty są faktami: amerykańska propozycja sprzętowa jest w dalszym ciągu rzadziej wybieranym urządzeniem multimedialnym do salonu. Za taki stan rzeczy należy obwiniać nie tyle różnice w wydajności, co głównie echa niechcianej rewolucji.

Choć praktycznie natychmiast się z tego wycofano, nie do każdego dotarła informacja, że Xbox One ostatecznie umożliwia jednak uruchamianie używanych gier, a do tego nie wymaga stałego połączenia z Internetem. W jednym z niedawno udzielonych wywiadów Phil Spencer, czyli głowa marki, zdradził, że to przede wszystkim ostudziło zapał fanów nowych technologii w stosunku do propozycji Microsoftu. Firma mocno wierzyła, że konsumenci gotowi są do zrobienia skoku na główkę do morza cyfrowej dystrybucji, a tymczasem tonący, jak się okazuje, płytki z używaną grą by się raczej chwytał... Ta wpadka, nagłośniona wiele miesięcy temu i już nieaktualna, nadal krąży w świadomości graczy. W sieciach handlowych umożliwiających wymianę gier ludzie się o to dopytują.

Celem stało się więc nie tyle gonienie Sony, które wypracowało sobie dosyć znaczną przewagę z PS4, co odzyskiwanie zaufania konsolowców. Krokiem pierwszym dla Spencera, zaraz po tym jak stanął na czele okrętu, osiadającego na mieliźnie, było przywrócenie wiary jego załodze. W końcu coś, na co pracowała wiele lat i uważała za świetny pomysł, zostało brutalnie przekreślone. Udało się podnieść jednak wszystkich na duchu, wychodząc przy tym z punktu widzenia projektowania systemu konsoli dla pasjonatów, ale w Microsofcie, do czegoś dla faktycznych odbiorców. Stąd między innymi słodka wieść o jesiennym wprowadzeniu wstecznej kompatybilności. Także dlatego menu konsoli będzie przeprojektowane. Było robione pod martwego Kinecta.

10 Reasons to Pick Up an Xbox One this Holiday

Nieprzemyślane, czy może przemyślane, ale oderwane od rzeczywistości decyzje, mocno zaważyły na losach Xboksa One. Obecnie Microsoft stara się pokazywać, że słucha graczy. Pracuje nad bogatą ofertą gier dostępnych wyłącznie na swojej platformie, przygotował ulepszoną wersję pada, zachęca do padów również komputerowców. Szykuje szeroką ofertę zestawów promocyjnych na Gwiazdkę, ale konkurencja nie śpi. W Stanach Zjednoczonych Sony przycięło cenę PlayStation 4 o całe 50 dolarów i za moment obniżka pewnie wejdzie też do Europy. Czas najwyższy pokazać Xboksa One w wersji Slim, bo w odchudzaniu konkurencja też była szybsza... Spencer zapewnia, że nowa rewizja sprzętu się pojawi, jednak właśnie nie za prędko.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.