Microsoft o graniu na Windows 10. Priorytetem jest uniwersalność

Microsoft o graniu na Windows 10. Priorytetem jest uniwersalność05.03.2015 16:08

Jednym z elementów tegorocznego Game Developers Conference była prezentacja Phila Spencera z Microsoftu, który odpowiada w firmie za dział zawiązany z Xboksem. Opowiedział on nie tylko o wizji przyszłości konsoli, ale także wyjaśnił jak będzie wyglądać granie w dobie Windowsa 10, uniwersalnych aplikacji i wirtualnej rzeczywistości.

Jedną z najważniejszych informacji było ogłoszenie końcowej fazy prac nad integracją usługi Xbox LIVE z Windowsem 10. Microsoft zapewnia, że SDK trafiło już do partnerów firmy, można więc zakładać, że gry wykorzystujące znaną z konsoli platformę pojawią się już w momencie premiery nowego systemu operacyjnego. LIVE ma być obsługiwany poprzez uniwersalną aplikację, w założeniu nie będzie zatem niczym różnił się od konsolowej wersji. Universal Apps pozwolą także na zintegrowanie Xbox LIVE z Windows Store. O uniwersalnych aplikacjach w Windows 10 pisaliśmy bardziej szczegółowo kilka dni temu.

Unreal Tournament Outpost 23 Gameplay Trailer

Z prezentacji można się było także więcej dowiedzieć na temat przyszłości gier w kontekście uniwersalnych aplikacji. Zapowiedziany został serwis Universal Development Center, dzięki któremu twórcy gier będą mogli możliwość łatwej publikacji efektów swojej pracy w Windows Store oraz dostęp do wyników gier na konkretnym sprzęcie, narzędzi programistycznych oraz reakcji społeczności. Możliwość opublikowania gry w Windows Store jako uniwersalnej aplikacji ma oczywiście niebagatelne znaczenie, szczególnie w kontekście wyników DirectX 12 na sprzęcie mobilnym.

Kwestia DirectX 12 także została poruszona przez Spencera. O możliwościach nowej wersji bibliotek donosiliśmy już sierpniu. Zaprezentowane zostały wyniki gry Fable Legends, która wykorzystując DirectX 12 obciążała zasoby komputera o 20% mniej, niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszej wersji bibliotek. Wiadomość jest tym bardziej interesująca, że dziś Epic Games poinformowało o pracach nad grą Unreal Tournament wykorzystującej czwartą wersje Unreal Engine i DirectX 12.

Kolejna istotna wiadomość dotyczy tego, jak Microsoft zapatruje się na rozwój wirtualnej rzeczywistości. W styczniu opublikowano informacje o urządzeniu HoloLens, futurystycznych goglach dających możliwość doświadczenia nie tyle rzeczywistości wirtualnej, co raczej rozszerzonej. Spencer zauważył, że nowe urządzenie daje twórcom niespotykane dotychczas możliwości. Dlatego wkrótce, w ramach programu Windows Insider, zostanie udostępnione odpowiednie API. Więcej o HoloLens będzie okazja dowiedzieć się już w przyszłym miesiącu podczas konferencji Microsoft Build.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.